آفتاب
سخنگوی وزارت خارجه:

بیانیه اتحادیه عرب درباره ایران ادعاهایی مغرضانه و غیرسازنده است

بیانیه اتحادیه عرب درباره ایران ادعاهایی مغرضانه و غیرسازنده است

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برخی ادعاهای بی پایه مطرح شده در بیانیه اخیر اتحادیه عرب در خصوص کشورمان گفت : این ادعاها مغرضانه ، غیر سازنده و نادرست است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین جابرانصاری سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران رسانه‌های گروهی درباره برخی ادعاهای بی پایه مطرح شده در بیانیه اخیر اتحادیه عرب در خصوص کشورمان، این ادعاها را مغرضانه و غیر سازنده، بی ارتباط با موضوع اجلاس وزرای خارجه این اتحادیه و نادرست خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با اکثر کشورهای عربی دارای روابط برادرانه و مبتنی بر منافع و احترام متقابل است، افزود: متاسفانه چند کشور که به عنوان متهمان اصلی حمایت از افراط گرایی و تروریسم از سوی ملت‌های منطقه و جامعه بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند در تلاشند با فرافکنی و ادامه سیاست تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران، توجه افکار عمومی جهان و ملت‌های عرب را از نقش خود در بی ثبات کردن اوضاع منطقه منحرف کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ از دولت‌های منطقه انتظار می‌رود در شرایطی که انتفاضه سوم ملت فلسطین در جریان است با اهتمام هر چه بیشتر نسبت به مسائل اصلی منطقه به ویژه اشغال صهیونیستی و ضرورت احقاق حقوق ملت فلسطین و همچنین مقابله با تروریسم و افراط گرایی، زمینه های گسترش همکاری ها و روابط فعال منطقه ای بر اساس منافع مشترک ملت‌ها و دولتهای منطقه را فراهم کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران یک بازیگر فعال، مسئولیت پذیر و ثبات ساز در تحولات منطقه است و به رغم مواضع غیر دوستانه و کینه توزانه برخی کشورها، به نقش سازنده خود در کاهش بحران‌ها و تنش‌ها از راه تعامل با همسایگان و جامعه جهانی ادامه خواهد داد.

کد N1081659

وبگردی