آفتاب
در نشست جامعه مهندسین مطرح شد:

دلایل باهنر برای عدم ثبت نام در انتخابات/ مجلس دهم اصولگراست

دلایل باهنر برای عدم ثبت نام در انتخابات/ مجلس دهم اصولگراست

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به دلایل عدم ثبت نام خود در انتخابات مجلس دهم گفت: در این دوره چون خیالم راحت‌تر است که اصولگرایان پیروز می‌شوند، احساس کردم ضرورت ندارد بیایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه  این تشکل سیاسی  با اشاره به دلیال عدم ثبت نام در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: دیشب ساعت ۱۰ شب به بعد آنهایی که حواسشان جمع بود و به بنده محبت داشتند فهمیدند که من برای انتخابات ثبت نام نمی کنم. اولا من از همه این عزیزان عذرخواهی می کنم. دوما اینکه من از ۳-۴ ماه گذشته یک جمع بندی داشتم که در این دوره از انتخابات شرکت نکنم.

وی افزود: برای اینکه به نتیجه برسم حسابی محرمانه عمل کردم و برخی گلایه می کردند که چرا مشورت نکردید و من شوخی کردم و به آنها گفتم که اگر آدم می خواهد بگوید بله، باید اجازه بزرگترها را بگیرد ولی زمانی که می خواهد بگوید نه دیگر لازم نیست مشورت بکند. بنابراین کاملا سعی کردم مسئله را پوشیده نگه دارم و فکر کردم اگر عده ای متوجه شوند فشار می آورند و من را در رودربایستی قرار می دهند.

باهنر با بیان اینکه عده ای تحلیل کردند که مثلا فلانی چون فکر کرده رای نمی آورد، در انتخابات ثبت نام نکرده است، گفت: واقع قضیه این چنین نیست. ما در مجلس ششم خیلی احساس می کردیم که رای نمی آوریم اما قرار نبود که چون می دانیم رای نمی آوریم صحنه را ترک کنیم. در مجلس سوم هم ۴-۵ نفر از اصولگراها بیشتر رای نیاوردند اما من رای آوردم و قبل از آن هم صحنه را ترک نکردم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: من به شرطها و شروطها قطعا به مجلس آینده امید دارم و مطمئنم که اصولگرایان در این دوره حتما انتخابات را می برند و مجلس دهم یک مجلس جدی اصولگرایی خواهد بود البته ممکن است اصلاح طلبان تعدادشان اضافه شود و اقلیت قدرتمندی باشند اما اکثریت مجلس را نمی توانند بگیرند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه من فکر کردم که ۲۸ سال حضور در مجلس کافی است، اظهار داشت: چون این دفعه خیالم راحت تر است که اصولگرایان برنده می شوند بنابراین احساس کردم که خیلی ضرورت ندارد در انتخابات ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: برخی ها فکر می کنند که چون باهنر تجربه دارد و سالها در مجلس بوده است بنابراین جایگزینی ندارد اما در همین مجلس نهم افرادی هستند که اگر نایب رئیس بشوند یا مثل من یا بهتر از من می توانند به وظیفه خود عمل کنند و من هم این توهم را ندارم که جایگزینی برای من نیست چرا که بزرگترها هستند و نظام به افراد وابسته نیست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسی تاکید کرد: درست است که ما ریزش هایی داشتیم اما رویش های خوبی هم داشته ایم و باید این افراد موقعیت خدمتگزاری را داشته باشند.

باهنر با تاکید بر اینکه این طور نیست که من خسته شده ام و در انتخابات ثبت نام نکرده ام، گفت: من از نظر اداری بازنشسته وزارت مسکن هستم و از نظر کار و فعالیت، این عهد را با خودم دارم که به بازنشستگی قائل نباشم. در هر موقعیتی که باشم بدنبال اهداف کمی و کیفی نظام هستم و خود را متعهد به آن می دانم که در این راستا قدم بردارم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: امیدوارم که بتوانم در جهت سامان دادن تشکیلات اصولگرایی اقداماتی را انجام دهم. این طور نیست که چون کاندیدا نیستم در ستادهای انتخاباتی کم رنگ تر شرکت کنم. ظرف دو ماه آینده نشان خواهم داد که پرانرژی و جدی در ستادهای انتخاباتی هستم و حساسم و خیلی هم امید دارم که مجلس دهم یک مجلس اصولگرایی بشود.

نماینده مردم تهران با اشاره به ثبت نام ۱۲ هزار نفر در انتخابات مجلس گفت: این تعداد بیش از ۲ برابر تعداد ثبت نام کنندگان دوره قبل بود یعنی تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره نسبت به دوره قبل بیش از صد درصد رشد داشته است.

وی ضمن برشمردن دلایل رشد ثبت نام ها گفت: اصلاح طلبان در مجلس هشتم و نهم امیدی نداشتند اما امروز به طور جدی در صحنه حاضر شدند و لایه های مختلفی را برای انتخابات چیده اند به همین دلیل ثبت نام ها افزایش پیدا کرده است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسی گفت: دلیل دیگر این است که  خیلی ها مشکلات کشور را خوب حس می کنند و این سئوالات برای آنها مطرح است که چرا این مشکلات را دولت و مجلس حل نمی کنند. به همین دلیل باعث شده که انگیزه ثبت نام داشته باشند.

باهنر گفت: برخی ها به عنوان شوخی می گویند چون بیکاری زیاد شده است عده ای می خواهند نماینده شوند اما باید بدانند که نمایندگی مجلس یک شغل موقت است همانطور هم که برای من هم موقت بود یعنی ۲۸ سال نماینده بودم و دیگر نخواهم بود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: بسیاری از نامزدها نگران وضع آینده کشور هستند و مسائل بیکاری و رکود اقتصادی را متوجه می شوند برای همین فکر می کنند با ثبت نام در انتخابات شاید بتوانند این مشکلات را کمک کنند.

نماینده مردم تهران با اشاره به وظیفه شورای نگهبان و عملکرد این نهاد قانونی برای انتخابات مجلس دهم تاکید کرد: همانطور که دبیر شورای نگهبان فرمودند این شورا ملزم است به وظایف خود عمل کند و واقع قضیه این است که ما نیز علاقه مندیم که اکثر ثبت نام کننده ها تایید صلاحیت شوند اما این بدان معنا نیست که شورای نگهبان در مسئله بررسی صلاحیت ها شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه افزایش ثبت نام ها در انتخابات این مژده را می دهد که انتخابات پرشوری را خواهیم داشت گفت: حضور ۱۲ هزار نفر برای انتخابات نشان می دهد که یک انتخابات پرشوری را در پیش داریم که نشان از برکات انقلاب است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسی در ادامه به جریان وحدت در جبهه اصولگرایی اشاره کرد و افزود: یک معضل سیاسی برای همه فعالان این حوزه این است که در هر دوره از انتخابات ۸۵ درصد وقت ما باید فقط صرف وحدت شود که البته این مخصوص به ما نیست و اصلاح طلبان و اعتدالگرایان هم دچار این معضل هستند.

باهنر تصریح کرد: این مسئله را تنها احزاب می توانند حل کنند یعنی اگر چند حزب فراگیر قدرتمند و چارچوب دار داشتیم، کاندیداها می توانستند زیاد باشند اما یک ضابطه حزبی می توانست آنها را تقلیل بدهد و به وحدت برساند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه اصولگرایان به دلایل متعدد از جمله داشتن یک رقیب جدی، آنها را وادار کرد که به یک نقطه وحدت برسند اظهار داشت: البته هنوز ما در این خصوص تهدید می شویم هم از درون سازوکار وحدت و هم اینکه رقبا تحریکاتی را انجام می دهند و خبرهای مختلفی را می گویند تا ما را به جان هم بیاندازند. عده ای هم متاسفانه در درون ما سادگی می کنند و به دام می افتند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: خوشبختانه تا به حال اصولگرایان به جمع بندی خوبی رسیده اند با اینکه خیلی دیرهنگام بوده است. آیت الله موحدی کرمانی از جامعه اصولگرایان دعوت به عمل آورده است و ما هم در جامعه مهندسین بارها گفته ایم که مثلث و مربع و اشکال دیگر را قبول نداریم و فقط دایره را قبول داریم یعنی شورای ائتلاف اصولگرایان را می پذیریم و بر این موضوع هم پافشاری کردیم تا این امر محقق شد.

باهنر با بیان اینکه تاکنون ۲۲ نفر از شخصیت های حقوقی و حقیقی به دعوت آیت الله موحدی کرمانی دور هم جمع شده اند گفت: البته ما مراقب هستیم که فهم تشکیلاتی مان در این ائتلاف از بین نرود اما من به شما بگویم که نگران نباشید و فکر نکنید که اصولگرایی به هم ریخته است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تاکنون دو جلسه از شورای ائتلاف اصولگرایان تشکیل شده است و دو، سه کمیته در کنار این شورا شروع به فعالیت کرده است.

نماینده مردم تهران به جلسات وحدت و همگرایی حجت الاسلام تقوی اشاره کرد و گفت: این جلسات برکات زیادی داشته است که در پی آن بیش از ۲۰ استان برای خود، محور انتخاب کرده ان و به وحدت رسیده اند. ام روز استانها از ما جلوتر هستند البته برخی استانها هم گرفتاریهایی را دارند که به زودی حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: ما گفتیم نمی خواهیم برای استانها نسخه بپیچیم. به قول آقای حداد عادل همین که دود سفید از تهران بلند شود و استانها ببینند که تهران به وحدت رسیده است برای استانها دلگرمی ایجاد می شود ولی ما دنبال ایجاد مشکل برای استانها نیستیم ولی اگر به ما مراجعه کنند ما مشکل آنها را حل می کنیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسی با بیان اینکه با افزایش ثبت نام کاندیدا، نامزدهای اصولگرا هم زیاد شده است و باید به سمت و سوی خوبی هدایت شود، گفت: نامزدها باید دقت کنند که رقابت جدی ای در پیش دارند و باید همیشه در حال خوف و رجا باشند و مطمئن نباشند که قطعا رای می آورند و بدانند کسی فرش قرمز برای آنها پهن نکرده است.

باهنر در ادامه تاکید کرد: هر کسی می خواهد وارد میدان رقابت شود باید مرزها و خطور قرمز نظام را رعایت کند ما هم اعلام کردیم دو خط قرمز داریم که فتنه و انحراف است البته این دو خط قرمز، خط قرمز نظام هم هست یعنی اگر در اصولگرایان کسی با فتنه همراهی کرده باشد باید مواضع خودش را مشخص کند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: ما در قالب رعایت این خطوط قرمزها استقبال می کنیم که اصلاح طلبان با قدرت در انتخابات حضور داشته باشند و امیدواریم که مجلس آینده از نیروهای شجاع، با تجربه و قدرتمند پر شود.

باهنر با اشاره به قانون لایحه بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه گفت: ما منتظر تقدیم لایحه برنامه ششم و بودجه هستیم و بهتر بود که لایحه برنامه ششم اوایل تابستان تقدیم مجلس می شد تا دولت بتواند لایحه بودجه را بر اساس قوانین برنامه ششم تنظیم کند.

وی افزود: دولت طبق قانون باید ۱۵ آذرماه لایحه بودجه را تحویل می داد با اینکه همواره تاکید زیادی دارد که کارهای خود را قانونی انجام دهد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: یکی از دلایلی که دولت در ارائه لایحه بودجه معطل کرد این بود که مسئله برجام به نتیجه برسد و اجرای آن آغاز شود و دلیل دیگر اینکه ببیند آیا برجام اجرایی می شود یا خیر.

وی گفت: ما در اوج تحریم ها، روزی ۷۰۰ هزار بشکه نفت می فروختیم که هر بشکه ۹۰ دلار بود اما پس از رفع تحریم ها ممکن است ۲ میلیون بشکه نفت بفروشیم اما به نفت بشکه ای ۳۰ دلار. یعنی شرایط پساتحریم از شرایط دوران تحریم هم بدتر است و این مسئله ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند را بیشتر نشان می دهد.

باهنر با اشاره به مسائل منطقه ای و بین المللی اظهار کرد: اگر این روزها آل سعود علامت هایی برای مذاکره در موضوعات منطقه ای داده است به دلیل این است که ضرب شصت بزرگی خورده است. ما حرفمان عوض نشده که رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و باید کنده شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین مصیبت جهان اسلام، آل سعود است، تاکید کرد: اقتدار و تدابیر جهان اسلام وضعیت خوبی دارد و یکی از دلایلی که این فیل مست سعودی را وادار به مذاکره کرده همین است که ضرب شصت های خوبی به او زده شده است.

کد N1081600

وبگردی