آفتاب

وزیر دادگستری: ایران نمادی از وحدت جهان اسلام است

وزیر دادگستری: ایران نمادی از وحدت جهان اسلام است

وزیر دادگستری گفت: جمهوری اسلامی ایران نمادی از وحدت و همگرایی مسلمانان در جهان اسلام است.

وزیر دادگستری گفت: جمهوری اسلامی ایران نمادی از وحدت و همگرایی مسلمانان در جهان اسلام است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در همایش «امین امت» در مشهد که با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران به لطف پیروی از راه پیامبر اسلام (ص) که با تفکر و تعمق عجین شده و شریعتی که با گذشت، عفو، بزرگواری و اخلاق حسنه آمیخته شده، مبشر و مبلغ شریعت عالی محمدی(ص) است.

وی اظهار کرد: یکی از علل مشکلات ایجاد شده در منطقه تفرقه بین شیعه و سنی است؛ لذا وحدت بین مسلمانان از اهمیت فوق العاده برخوردار بوده و جامعه اسلامی به آن محتاج است.

وی گفت: امروز جامعه بشری نیازمند شناخت پیامبر اسلام (ص) است؛ پیامبری که برای رحمت، لطف، صفا و محبت از سوی خداوند فرستاده شده است.

پورمحمدی افزود: پیامبری که شاخص اصلی خلق و خوی نیکوست و برجستگی وی به اخلاق و منش خوب و تحمل و صبوری است.

* شناخت منش پیامبر اکرم(ص) نیاز امروز جامعه اسلامی است

وی با اشاره به لزوم وحدت بین امت اسلامی و مقابله با تفرقه و جدایی اظهار کرد: امروز جامعه اسلامی به شدت نیازمند معرفت و شناخت منش و رفتار پیامبر اکرم (ص) است.

وزیر دادگستری ادامه داد: امروز دین پیامبر اسلام (ص) در جهان با خشونت، اختلاف، درگیری، کشتار و آوارگی توام شده و بیشترین جنگ‌ها و خونریزی‌ها به نام اسلام و در سرزمین‌های اسلامی رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این میان ساحت پیامبر (ص) تضعیف و مورد خدشه و نقد قرار می‌گیرد و نسبت‌های ناروا و اهانت‌های بزرگ به قرآن و پیامبر (ص) نسبت می‌دهند و بدین طریق دشمنان از اختلاف‌ها و درگیری‌ها برای رسیدن به اهداف خود سوءاستفاده می کنند.

پورمحمدی گفت: در شرایطی که عده‌ای منحرف دیگر مسلمانان را تکفیر نموده و واجب القتل می‌دانند باید شاهد چنین وضعیتی در بلاد اسلامی باشیم.

وی افزود: بسیار ناخوشایند است که در آستانه سالروز میلاد پبامبر اکرم (ص) شاهد پرپر شدن پیروان وی و تفرقه بین مسلمانان باشیم؛ پیامبری که مبنای وحدت و توحید است، اینک در بین امت اسلامی مهجور مانده است.

وزیر دادگستری عدم هم‌اندیشی و همفکری بین علمای مسلمین را از علل تفرقه و جدایی در امت اسلامی عنوان کرد و گفت: این اختلاف‌ها و دشمنی‌ها فرهنگ جاهلیت و بربریت است و جامعه انسانی مورد نظر پیامبر اکرم (ص) با عطوفت، تفکر، محبت و تامل همراه است.

* وجود اختلاف بین مسلمانان موجب تقویت دشمن است

وی افزود: اولین کلام پیامبر (ص) این است که دست از اختلاف‌ها و نفاق بردارید؛ چرا که نفاق و اختلاف در بین مسلمانان، دشمنان اسلام را مسلط می‌کند.

وی اظهار کرد: دشمنان با سوء‌استفاده از اختلافات و ایجاد جنگ، خونریزی، درگیری و کشمکش، اکنون بهای نفت را به نازل ترین قیمت و کمتر از ۳۰ دلار رسانده‌اند.

پورمحمدی ادامه داد: اتحاد بین شیعه و سنی در ایران آثار و برکات فراوان داشته به طوری که امروز مردم کشور اعم از شیعه و سنی وضعیت مطلوبی از نظر تامین نیازهای زندگی، روابط اجتماعی، مشارکت سیاسی و فعالیت های فرهنگی دارند.

بر اساس این گزارش، همایش «امین امت» با حضور استاندار خراسان رضوی و بیش از ۵۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی این استان به مناسبت هفته وحدت در مشهد مقدس برگزار شد.

انتهای پیام

کد N1081373

وبگردی