آفتاب

کاهش همکاری مسلمانان انگلیس با برنامه ضد ترور این کشور

کاهش همکاری مسلمانان انگلیس با برنامه ضد ترور این کشور

آمار مربوط به نهادهای رسمی انگلیس نشان می‌دهد همکاری مسلمانان این کشور با یک برنامه ویژه دولت انگلیس به منظور مبارزه با تروریسم تحت عنوان برنامه Prevent (پیشگیری) کاهش چشمگیری پیدا کرده که علت این مساله افزایش نارضایتی و بی‌اعتمادی میان جامعه مسلمانان انگلیس است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پرس آسوسییشن، براساس گزارش‌ها تنها کسر بسیار کوچکی از اطلاعات ارجاع داده شده به این برنامه مبارزه با تروریسم مهم دولت انگلیس از جانب جامعه مسلمانان این کشور انجام شده است.

براساس آمار به دست آمده که از سوی نشریه تایمز منتشر شد اخیرا کمتر از 10 درصد از اطلاعات ارجاع داده شده به برنامه پریونت که ستون فقرات راهبرد مبارزه با تروریسم دولت انگلیس است از داخل جامعه مسلمانان انگلیس انجام شده‌ است.

همچنین براساس این گزارش در نتیجه این کاهش چشمگیر ارجاع اطلاعات از سوی مسلمانان عمده اطلاعات مربوط به موارد مظنون به تروریسم از سوی خدمات عمومی مثل مدارس یا پزشکان صورت گرفته است که حاکی از افزایش بی‌اعتمادی و نارضایتی میان گروه‌های مسلمان انگلیس است.

با این حال یک مقام وزارت کشور انگلیس تاکید کرده که در راستای این برنامه همکاری با مساجد، سازمان‌ها و گروه‌های مذهبی ادامه داشته و نهادهای عمومی نیز وظیفه ارجاع موارد مشکوک را پیدا کردند.

شورای روسای پلیس ملی انگلیس اخیرا اطلاعاتی را منتشر کرده که نشان می‌دهند در نیمه اول سال 2015 از مجموع 3288 اطلاعات ارجاع داده شده به برنامه مذکور، 280 مورد یا معادل 6 / 8 درصد از سوی جامعه مسلمانان صورت گرفته‌ است.

همچنین از این میان حدود 2200 مورد ارجاع از سوی نهادهای عمومی خارج از حوزه امنیتی مثل خدمت اجتماعی و یا بخش‌های آموزشی و بهداشت و درمان صورت گرفته‌ است. مابقی موارد نیز گفته شده که از داخل زندان‌ها یا از دل تحقیقات پلیس اعلام شده‌اند.

یک گروه مذهبی متعلق به مسلمانان در شمال لندن که نماینده ده‌ها هزار مسلمان است خواهان تحریم برنامه Prevent شده است و رهبران مسلمان در شرق لندن نیز نسبت به انجام جاسوسی علیه جوانان مسلمان در چارچوب این برنامه اظهار نگرانی کرده‌اند.

برنامه Prevent در چارچوب راهبرد کلی مبارزه با تروریسم دولت انگلیس موسوم به راهبرد Contest است که برای کمک به پلیس و آژانس‌های امنیتی به منظور شناسایی افراد و گروه‌های دارای خطر افراط گری و رادیکالیزه شدن از میان همه گروه‌ها طراحی شده است.

انتهای پیام

کد N1081372

وبگردی