آفتاب

طالبان از بازار «سنگین» عقب رانده شدند

طالبان از بازار «سنگین» عقب رانده شدند

ایرنا نوشت: منابع رسمی افغانستان اعلام کردند که بخشی از بازار شهرستان «سنگین» استان هلمند که در اختیار طالبان قرار گرفته بود از وجود آنان پاکسازی شد.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز شنبه در نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت کشور در کابل، گفت: وضعیت در هلمند بهبود یافته است و عملیات نیروهای افغان در شهرستان های خانشین، مارجه، گرشک، سنگین و نادعلی ادامه دارد.
وزیری افزود: به جز شهرستان های «بغران» و «دیشو» که در زمان حضور نظامیان انگلیسی و آمریکایی در هلمند نیز در کنترل طالبان بود، هیچ شهرستان دیگری در این استان در اختیار طالبان نیست.
وی همچنین افزود: 3 فروند بالگرد «می- 24 » هندی در اختیار نیروهای ارتش قرار گرفته و یک فروند آن هنوز وارد افغانستان نشده است و تا یک ماه دیگر این بالگرد ها آماده ماموریت خواهند شد.
«صدیق صدیقی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز در این کنفرانس خبری گفت که ابتکار عمل در هلمند به دست نیروهای امنیتی است و وضعیت این استان در حال بهبود است و کمک های مناسبی به نیروهای مستقر در هلمند صورت گرفته است.
صدیقی همچنین بمب گذاری در یک مسجد در استان بغلان افغانستان را که روز گذشته در آن 6 نمازگزار زخمی شدند، محکوم کرد و گروه طالبان را عامل این بمب گذاری معرفی کرد.

49310

کد N1081367

وبگردی