آفتاب

تفاهم نامه سازمان لیگ و پژوهشگاه تربیت بدنی امضا شد

تفاهم نامه سازمان لیگ و پژوهشگاه تربیت بدنی امضا شد

در محل سازمان لیگ، تفاهم نامه‌ای میان این سازمان و پژوهشگاه تربیت بدنی امضا شد.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از شریک علمی سازمان لیگ فوتبال ایران و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در محل سازمان لیگ برتر برگزار شد. در ابتدای این نشست محمدرضا ساکت صحبت کرد و گفت: امروز در اصل پیوندی سازمان یافته بین دانشگاه و فوتبال شکل می‌گیرد. این ارتباط زمینه ای برای رشد فعالیت‌های علمی خواهد شد. توسعه و تحکیم همکاری‌های علمی و پژوهشگاه‌های تربیت بدنی در دستور کار ما قرار می گیرد. ما به دنبال کارهای بزرگ پژوهشی و علمی در بحث فوتبال هستیم. برای اینکه این ارتباط سازمان یافته شود، یک قرارداد همکاری میان تاج و دکتر قراخانلو به عنوان ریاست پژوهشگاه امضا می شود.

او به مواردی از این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: ایجاد شرایط لازم به منظور پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بر اساس نیازهای طرفین، تلاش مشترک برای کارهای پژوهشی دو طرفی میان سازمان لیگ و پژوهشگاه، برگزاری همایش، سیمنار و کنفرانس علمی و آموزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی و تربیت مدیر، سرپرست و مدیر بازاریابی، جلسات هم اندیشی بعد از پایان فصل با حضور پژوهشگاه‌ها، همکاری در راه اندازی وسایل آموزشی و ورزشی، تلاش مشترک جهت توسعه آکادمی باشگاه‌ها و ... از این موارد است.

در ادامه تاج درباره این تفاهم نامه گفت: ما در تمام ایران مسابقه برگزار می کنیم و چند چیز را در این تفاهم دیده‌ایم. همیشه ضعف و قوت لیگ را ما بررسی می‌کنیم. ما به این نتیجه رسیدیم که لیگ‌مان لیگ پیری است و از 32.5 باید به 25 برسانیم. ما برای رسیدن به این هدف نیاز به کار علمی داریم. ما نیروهای ماهر و ساده را در اختیار داریم و می توانیم از آنها در این کار استفاده کنیم. الان ما بر روی بازاریابی کار می‌کنیم. با این مجموعه علمی می‌توانیم ضعف‌های خود را بپوشانیم. درحال حاضر انتقاداتی روی بازیکنان خارجی به ما می‌شود که ما به دنبال انجام محدودیت‌های جدی برای آن هستیم. برای تعیین این محدودیت، کار علمی می تواند به ما کمک کند.

همچنین قراخانلو در ادامه این نشست گفت: سازمان لیگ بر اساس ارزیابی‌ها به سمت پیشرفت می‌رود و ما می‌توانیم ادعا کنیم که یک سازمان لیگ منظم در اختیار داریم. این بسیار امید بخش است و هرگز این ادعا وجود ندارد که کارها به صورت اکمل پیش می‌رود. روز به روز توفیقات زیادی به دست می آید که جای شکر دارد. من در کنگره فوتبال هم اعلام کردم که در دنیا می‌گویند فوتبال یعنی عشق و لذت. ما می‌گوییم فوتبال شبیه زندگی است ولی یک تعریف هم این است که فوتبال یعنی علم. من از همه می‌خواهم به این توجه شود که مردم ما خیلی فوتبال را دوست دارند اما توسعه فوتبال باید همه جانبه باشد. در زبان عامیانه می گویند در فلان قسمت حرفه ای شده ایم ولی فلان جا نشده ایم. توسعه فوتبال باید متوازن باشد و هدف ما هم از این مشارکت این است که کم یا زیاد به توسعه فوتبال کمک کنیم.

او افزود: ما آمادگی این را داریم که جلسات هم‌افزایی و آموزشی را برای اهالی رسانه هم داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N1081324

وبگردی