آفتاب

امیرعبداللهیان: جریان‌های خطرناک تروریستی در حال تقویت خود در یمن هستند

امیرعبداللهیان: جریان‌های خطرناک تروریستی در حال تقویت خود در یمن هستند

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: حمله نظامی عربستان به یمن منطقه را ناامن تر کرد و اکنون جریان‌های تروریستی پیچیده و خطرناک در حال تقویت خود در جنوب یمن هستند.

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن آخرین تحولات سیاسی یمن و نتایج مذاکرات گروه‌های یمنی در سوئیس را بررسی کردند.

وی در این تماس ضمن تشکر از تلاش های نماینده دبیرکل برای برگزاری گفتگوهای گروه‌های یمنی در سوئیس گفت: برقراری آتش بس پایدار و مستمر و رفع محاصره انسانی عامل مهمی در دستیابی به توافق جامع و کامل بین گروه‌های یمنی خواهد بود.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر حل مساله سیاسی یمن اعتقاد دارد؛ امنیت یمن، عربستان و منطقه در صورت چاره اندیشی جدی و مبارزه عملی با تروریسم، تحقق توافق یمنی-یمنی و شکست محاصره انسانی محقق می شود.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: تهران از تلاش های سازمان ملل در مسیر حل سیاسی و با نگاه راهبردی به امنیت همه کشورهای منطقه قویا حمایت می کند.

نماینده دبیرکل سازمان ملل نیز در این تماس تلفنی با اشاره به شرایط دشوار دستیابی به توافق جامع و کامل میان گروه‌های یمنی شرکت کننده در نشست اخیر در سوئیس، فضای حاکم بر مذاکرات را در مجموع مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

ولد الشیخ افزود: خوشبختانه با وجود پیچیدگی ها و دشواری های موجود در این دور از گفتگوها طرفین توانستند راجع به آتش بس، آزادی زندانیان، اقدامات اعتمادساز متقابل و تسهیل ارسال کمک های انسان‌دوستانه به مناطق مختلف یمن رایزنی کنند و به توافقاتی هر چه محدود دست یابند.

وی گفت: ما هم مانند شما معتقدیم که حل مساله یمن راهکار نظامی ندارد.

ولد الشیخ افزود: با ادامه مذاکرات دستیابی به توافق جامع و کامل میان گروه‌های یمنی امکان پذیر است.

52310

کد N1081233

وبگردی