آفتاب
سردار فدوی:

روابط ایران و عمان در افزایش امنیت منطقه تاثیرگذار است

روابط ایران و عمان در افزایش امنیت منطقه تاثیرگذار است

بندرعباس - فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روابط ایران و عمان در افزایش امنیت منطقه تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، دریادار علی فدوی در این دیدار با هیئت نظامی کشور عمان اظهار داشت: کشورهای ایران و عمان به عنوان دو کشور مسلمان و همسایه از نقاط اشتراک زیادی برخوردارند که منجر به توسعه مناسبات در حوزه‌های مختلف می شود سالیان سال است که هیئت‌های مشترک نظامی ایران و عمان در تعامل کامل با یکدیگر به اجرای برنامه‌های مشترک به ویژه در حوزه دریایی می‌پردازند.

دریادار فدوی با اشاره به اهمیت منطقه تنگه هرمز عنوان داشت: تنگه هرمز یکی از مناطق ژئوپولتیک جهان است که ایران و عمان در دو سوی آن قرار دارند و این مسئله ایجاب می‌کند که ما با هم نزدیک بوده و از هر فرصتی برای تجلی عملی این نزدیکی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و عمان با برخورداری از نقاط قوت راهبردی و استراتژیک قادرند هرگونه تصمیمی که منافع دو کشور را در بر می‌گیرد به اجرا درآورند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تأکید براینکه دنیا به منطقه تنگه هرمز نیاز دارد، اظهار داشت: عدم برخورداری از انرژی به طور قطع مشکلاتی را در جهان به وجود می آورد که این مشکلات در زندگی مردم عادی تجلی می یابد، مسلمانی ما اقتضا می کند هر کاری که مردم دنیا را در وضع بهتری قرار دهد، انجام دهیم و همکاری میان دو کشور ایران و عمان برای تحقق این مهم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه حضور آمریکایی‌ها در منطقه ناامنی را زیاد می کند در حالی که آنها مدعی برقراری امنیت هستند، اظهار داشت: بر اساس آمار موثق جهانی ۵۸۰ کشتی در جنگ هشت ساله ایران و عراق مورد اصابت قرار گرفت که ۴۹ درصد این درگیری‌ها در ۱.۵ سال پایانی جنگ که آمریکایی‌ها با ادعای برقراری امنیت وارد خلیج فارس شدند، صورت گرفت.

کد N1081218

وبگردی