آفتاب

سردار سلامی: نبرد سپاه با همه سرویس های جاسوسی دنیا است

سردار سلامی: نبرد سپاه با همه سرویس های جاسوسی دنیا است

ایسنا نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: نبرد سپاه با همه‌ی سرویس های جاسوسی دنیاست و کار پیچیده سپاه حفاظت نقطه ها در برابر فضاها است.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طی سخنانی در اولین همایش سراسری حفاظت سپاه،  گفت: اگر واقعیت‌های تاریخ نزدیک را یک بار مرور کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که همه جنگ‌های 37 سال گذشته در این منطقه و جهان اسلام بوده و محرک همه آنها نیز امریکا بوده و بیشترین تعداد راکت و بمب و توپ در قلب این منطقه یعنی کشور ما فرود آمده است.

وی گفت: امروز عربستان احساس قدرت می‌کند و بدون هیچ استدلال و دلیل روشنی به یمن حمله کرده و این فقط بر اساس احساس قدرت است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: همسایه شمالی عراق هم احساس قدرت کرده و نیروی نظامی خود را در قلب این کشور وارد می کند. امریکاهم احساس قدرت می‌کند و هر روز به پاکستان حمله کرده و عراق اشغال می‌شود. هرگاه رژیم صهیونیستی احساس قدرت می‌کند، به غزه و لبنان حمله کرده و جولان را اشغال می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اکنون جنگهای نیابتی، فضای راهبردی تقابل ما با نظام سلطه را شکل می‌دهند که در آن قدرت‌های جهانی استکبار با هم ائتلاف کرده‌اند و ما نیز باید مساحت قاعده امنیت ملی خود را چه در بیرون و چه در درون مرزها گسترش دهیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در برابر هر راهبردی که آنها عملی می‌کنند بایستیم و می‌ایستیم و این ایستادن هم بصورت آشکار و مقتدرانه است. جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: گلوگاهای حیات آنها را در میدان عمل بدست گرفته ایم و هزینه های آنها را بر درآمدشان فزونی داده ایم و رهبر ما به صورت آشکارا با سیاست‌های استکبار مخالفت می‌کنند.

سلامی افزود: اگر عربستان در یمن جنگ را ادامه دهد چیزی جز فرسایش و ضربه به پایه های حکومتشان عائدش نخواهد شد. آنها برای جنگ با ما قیمت نفت را تا 35 دلار کاهش می‌دهند اما بیشترین ضرر را خودشان کردند.

وی ادامه داد: اگر بخواهند ما را تضعیف کنند نرخ ضرر خودشان خیلی بالاتر خواهد بود و اگر میدان را خالی کنند، فضا برای ما باز می‌شود. اگر بخواهند در سوریه مداخله نظامی کنند، چشم اندازهای بعد از مداخله را نمی دانند و چاره ای ندارند جز اینکه به پشت میز مذاکره بروند و وقتی از پشت میز به میدان عمل می آیند، ناتوانند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اقتدار و امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود، گفت: نبرد سپاه حفاظت با همه سرویس های جاسوسی دنیاست و کار پیچیده سپاه حفاظت هم این است که باید نقطه ها را در برابر فضاها حفاظت کند آن هم در حالیکه دشمن هر روز از ابزارها و برنامه های جدید و مدرن بهره برده و در عرصه ترور صاحب قدرت شده‌اند و در یک مسیر تصاعدی برای برهم زدن امنیت ما گام بر می‌دارند.

سلامی تصریح کرد: جنگ مانند فوتبال و شطرنج یک بازی دوطرفه است و هر تاکتیک فقط یک بار می تواند موفق باشد و دشمن راه مقابله با آن را یاد می‌گیرد لذا توقف در قواعد و دکترین های ثابت، اولین آفت و شکست است. باید مدام تغییر کرد زیرا چهره تهدید هم داتما در حال تغییر است.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت‌های امنیتی هرچه موفق‌تر است کمتر دیده می‌شود ولی همه باید بدانیم امنیت، محصول مجاهدت است نه سکون. باید دشمن را خوب بشناسیم و راه های نفوذ او را بدانیم و با آن مقابله کنیم.

27219

 

 

کد N1081027

وبگردی