آفتاب

استقبال آمریکا و سازمان ملل از سفر مودی به پاکستان

استقبال آمریکا و سازمان ملل از سفر مودی به پاکستان

سازمان ملل و آمریکا در بیانیه های جداگانه ای از سفر «نارندرا مودی» به لاهور اظهار خرسندی کردند و تاثیر آنرا بر روابط منطقه مثبت ارزیابی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «ای آر وای نیوز»، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دیروز در اقدامی غیرمنتظره با هواپیمای نیروی هوایی هند در راه بازگشت از افغانستان به دهلی نو به لاهور رفت و در فرودگاه بین المللی «علامه اقبال» مورد استقبال رسمی « نواز شریف» نخست وزیر پاکستان قرار گرفت.  

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل گفت: سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به پاکستان و دیدار با نواز شریف اثرات مثبتی بر روابط منطقه خواهد داشت. روابط دو کشور باید فروغ یابد و هر دوکشور مناسبات خود را افزایش دهند. با دیدار و گفتگوی نخست وزیر هند و پاکستان مذاکرات دو کشور نه تنها شروع خواهد شد بلکه این مذاکرات با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا از سفر نارندرا مودی به پاکستان خرسند است و با این سفر روابط دو کشور نه تنها گسترش خواهد یافت بلکه بر روابط منطقه ای نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است «سوشما سوراج» مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: در هفته جاری دبیر کل امور خارجه هند برای چگونگی و زمان انجام مذاکرات جامع بین دو کشور به اسلام آباد سفر خواهد کرد. نخست وزیر هند نیز برای  شرکت در اجلاس سال آینده کشورهای عضو «سارک» به اسلام آباد سفر خواهد کرد.

کد N1080926

وبگردی