آفتاب

دیوید میلیبند: آمریکا و انگلیس نباید درها را به روی مهاجران ببندند

دیوید میلیبند: آمریکا و انگلیس نباید درها را به روی مهاجران ببندند

وزیر امور خارجه پیشین انگلیس و رئیس کنونی کمیته بین‌المللی نجات گفت، آمریکا و انگلیس نباید درها را به روی پناهندگان ببندند. وی هشدار داد که عدم انجام این اقدام می‌تواند به افراطگرایی ختم شود و هشدار داد که این روند "اثر موجی" بر روی اروپا می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس گفت که اتخاذ رویکردی خصمانه علیه مهاجران سوری می‌تواند تهدیدی مهم علیه حکومتداری جهانی باشد. وی از آمریکا خواست تا از نقش رهبری خود برای اسکان مهاجران استفاده کند و در ادامه دولت انگلیس را به مشارکت اندک در حل این بحران متهم کرد.

میلیبند در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت: اگر آمریکا مرزهای خود را به روی مهاجران خصوصا مسلمانان ببندد، پیام بسیار بزرگی را به مسلمانان جهان و خصوصا اروپا ارسال می‌کند. این اثری موجی دارد که پیامدها آن بسیار جدی خواهد بود.

وی که بین سال‌های 2007 تا 2010 وزیر خارجه انگلیس بود، سخنان دونالد ترامپ علیه مسلمانان را "حرکت به سوی افراط‌گری" توصیف کرد و گفت که از حرف‌های کریس کریستی، یکی از دیگر از جمهوری‌خواهان آمریکایی علیه مهاجران "شوکه" شده است. دیوید میلیبند در ادامه از سابقه خوب آمریکا در جذب مهاجران سخن گفت و تاکید کرد که بسیاری از کارآفرینان و سیاستمداران آمریکایی از جمله مادلین آلبرایت که وزیر امور خارجه شد، مهاجر بوده‌اند.

وی همچنین درباره اقدامات دولت دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس برای مذاکره مجدد در مورد شرایط ماندن در اتحادیه اروپا گفت که کامرون با پذیرش مهاجران بیشتر که جزو قوانین اتحادیه اروپاست می‌تواند شرایط خود را بهتر کند.

انتهای پیام

کد N1080896

وبگردی