آفتاب
فرمانده حفاظت سپاه :

سپاه در ماموریت‌های حفاظتی خود هیچ شکستی نداشته است

سپاه در ماموریت‌های حفاظتی خود هیچ شکستی نداشته است

سردار گرجی زاده با بیان اینکه امروز ایران به لحاظ امنیت در تراز بسیار بالایی قرار دارد،گفت:آسمان ایران یکی از امن‌ترین آسمان‌ها است و سپاه در مأموریت‌های حفاظتی خود هیج شکستی نداشته است.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده فرمانده حفاظت سپاه در حاشیه اولین همایش سراسری حفاظت سپاه، اقتدار و امنیت که صبح امروز به مناسبت پنجم دی ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر واگذاری مأموریت امنیت پرواز و حفاظت هواپیمایی به سپاه برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سپاه در ماموریت‌های حفاظتی خود هیچ شکستی نداشته است، اظهار داشت: ما در گذشته ده‌ها مورد تلاش برای هواپیماربایی و 13 مورد درگیری در فرودگاه‌ها و هواپیماها داشتیم که دشمن در هیچ کدام از آنها موفق نبوده است.

وی با بیان اینکه نزدیک شدن به شخصیت‌ها در نمازجمعه و ترور آنها شگرد امریکاست، گفت: این کارها موفقیت محسوب نمی‌شود چون مسئولین ما مردمی بوده و در کنار مردم هستند.

فرمانده حفاظت سپاه با اشاره به درخواست برخی کشورها برای همکاری با ایران افزود: به کشورهای دوستی که از ما درخواست داشتند، کمک کردیم که یک نمونه آن سوریه است و ما با اعزام برخی دوستان، اطلاعات و تجربیات خود را منتقل کردیم.

گرجی زاده، آسمان ایران را یکی از امن‌ترین آسمان‌ها دانست و افزود: از نظر ایکائو، ایران یکی از کشورهای تاپ در حوزه هوانوردی است و آنها 3 بار از مراکز ما بازدید کرده و نمرات بالایی هم داده‌اند.

وی درخصوص روشهای نوین در اجرای ماموریت‌های امنیتی و حفاظتی گفت: روش‌های امنیتی ما باید از حالت سخت‌افزاری و علنی به سمت نرم افزاری و استفاده از ابزار جدید بورد تا ما بتوانیم افراد را بدون جلب توجه کنترل کنیم.

فرمانده حفاظت سپاه با اشاره به یکی از مأموریت های گذشته اظهار داشت: یکی از تروریست‌ها سلاحی را با مهارت زیاد در کفش جاساز کرده بود که مأمورین ما آن را کشف کردند و این مهارت مأموران ما برای آنها بسیار جالب بود.

گرجی‌زاده با بیان اینکه امروز ایران به لحاظ امنیت در تراز بسیار بالایی قرار داد، گفت: آمریکا باید از حسادت بمیرد که علی‌رغم همه تلاش‌هایش نتوانسته ضریب امنیت ما را پایین بیاورد.

وی درخصوص کمک های مردمی نیز اظهار داشت: در یکی از پروازها، یکی از مسافرین خارجی‌ها استرس زیادی داشت و مهماندار پرواز هم که طبیعتا وظیفه امنیتی ندارد روی او زوم کرده و با کمک او بود که اقدام تروریستی آنها خنثی شد.

گرجی‌زاده هدف از همایش امروز را بررسی راهکارهای مقابله با بیوتروریسم عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N1080887

وبگردی