آفتاب

حمله افراطی‌ها به نمازخانه مسلمانان در جزیره کرس فرانسه و سوزاندن چند جلد قرآن کریم

حمله افراطی‌ها به نمازخانه مسلمانان در جزیره کرس فرانسه و سوزاندن چند جلد قرآن کریم

پلیس در جزیره کرس در دریای مدیترانه که یکی از جزایر متعلق فرانسه است، اعلام کرد، معترضان در پی یک شب خشونت و درگیری که به مجروح شدن دو آتش نشان منجر شد، به یک نمازخانه مسلمانان حمله کرده و چندین کتاب قرآن را آتش زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تنش در آژاکسیو، مرکز کرس در روز کریسمس پس از آن شدت گرفت که دو آتش نشان و یک مامور پلیس در جریان درگیری مجروح شدند. معترضان شعار می‌دادند: "اعراب بیرون بروید!" و "این خانه ماست!"

در جریان این تظاهرات بود که یک نمازخانه مسلمانان توسط گروه کوچکی از معترضان مورد حمله قرار گرفت و شیشه‌های آن شکسته شد. معترضان به داخل محل عبادت وارد شده و چندین جلد کتاب قرآن را نیز سوزاندند.

پلیس محلی در بیانیه ای اعلام کرد: 50 جلد کتاب مذهبی به خیابان ریخته شد. برخی از کتاب‌ها را هم سوزانده بودند.

درهمین حال، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه در توییتر خود نوشت: این تظاهرات و ناآرامی در جزیره کرس غیرقابل قبول است.

انور کبیبش، رئیس شورای مسلمانان فرانسه گفت: حمله به محل عبادت مسلمانان در این جزیره و سوزاندن چند جلد قرآن ناشی از ناآرامی است.

برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه نیز گفت، این حمله علیه نمازگزاران مسلمان نشان دهنده بیگانه هراسی و نژادپرستی است.

وی همچنین حمله به ماموران پلیس و نیروهای امنیتی را در این جزیره مورد انتقاد قرار داد و خواستار برقراری هرچه سریعتر عدالت و شناسایی این عاملان شد.

این خشونت‌ها در شب کریسمس در این جزیره در بحبوحه افزایش تدابیر امنیتی در فرانسه در پی حمله تروریستی 13 نوامبر 2015 توسط داعش در پاریس صورت گرفته است.

واعظ مسجد اعظم پاریس نیز مراتب تاسف خود را بابت این خشونت‌ها در جزیره کرس ابراز داشت و خواستار آرامش شد.

جزیره کرس به عنوان یکی از استان‌های فرانسه در ماه جاری میلادی شاهد برگزاری انتخابات محلی بود و در آن حزب افراطی جبهه ملی توانست در دور نخست این انتخابات آرای زیادی به دست آورد.

انتهای پیام

کد N1080822

وبگردی