آفتاب
برای توجیه اقدام منفعلانه علیه داعش؛

پنتاگون عدم حمایت از «اسد» را پیش شرط همکاری با روسیه اعلام کرد

پنتاگون عدم حمایت از «اسد» را پیش شرط همکاری با روسیه اعلام کرد

فرماندهی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به تمایل روسیه برای همکاری علیه داعش مدعی شد تا وقتی مسکو دست از حمایت دولت دمشق بر ندارد هیچ گونه تبادل اطلاعاتی با روسیه نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مایکل بالدانزا» سخنگوی پنتاگون در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه از عدم تمایل آمریکا برای تبادل اطلاعات با مسکو در جنگ علیه داعش خبر داد و هرگونه همکاری در این زمینه را به تغییر مواضع مسکو در قبال «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه مشروط کرد.

روز گذشته ژنرال «سرگئی رودسکوی» فرمانده مرکز عملیات ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که مسکو آماده ارائه اطلاعاتی از مواضع تروریست های داعش به ائتلاف تحت امر آمریکا است و انتظار رفتار متقابلی را نیز از سوی طرف مقابل خود دارد.

وی در این باره گفت: نیروی هوایی روسیه اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار داشته و می تواند آن ها را در اختیار شرکای خود برای مبارزه با داعش قرار دهد.

در مقابل، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: آمریکا تا وقتی که به جای حمایت از اسد همه تمرکز خود را متوجه مبارزه با داعش نکند، با این کشور همکاری نخواهد کرد.

این ادعای پنتاگون در حالی مطرح می شود که نیروهای ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش از یک سال گذشته حملات خود را به سوریه آغاز کرده اما از آنجا که همواره به برکناری اسد بیش از مبارزه با تروریسم بها داده تا کنون راه به جایی نبرده است حال آنکه در مقابل، روسیه حملات خود را علیه دعش از چهار ماه پیش (سپتامبر) بنا به درخواست دولت دمشق آغاز کرده و در همین مدت کم به پیروزی های چشمگیری در صحنه عملیاتی دست یافته است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ به واسطه تلاش همه جانبه غرب و برخی از کشورهای منطقه (به طور خاص ترکیه و عربستان سعودی) به حمایت از  گروه های معارض سوری و گروه های تروریستی نظیر داعش، صحنه بحران و آشوب بوده است.

کد N1080811

وبگردی