آفتاب
حسنی آهنگر در همایش حفاظت سپاه؛ اقتدار و امنیت ملی:

سبک خاص امنیتی ایران در دنیا الگو شده است/ باید مدل ارائه دهیم

سبک خاص امنیتی ایران در دنیا الگو شده است/ باید مدل ارائه دهیم

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به سبک مدل خاص امنیت ایران گفت: چه بخواهیم و چه نخواهیم در دنیا الگو شده ایم و خیلی ها انتظار دارند مدل ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسنی آهنگر در نخستین همایش سراسری حفاظت سپاه؛ اقتدار و امنیت ملی که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نظریه پردازی تمام موسسات بین المللی به ویژه جبهه استکبار را به چالش کشید و مسیر جدیدی را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام در جهان بود، افزود: مساله ای که شاید ما کمتر به آن پرداخته ایم، فرآیند نهادسازی و تولید مکاتب سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای تمدن نوین اسلامی بود که ما در این زمینه کم کار کرده ایم و آن را جدی نگرفته ایم.

حسنی آهنگر افزود: ما باید به تولید این مکاتب بپردازیم و نمی توان با مدل ها و مکتب های غربی داعیه حاکمیت جهان را داشت. مبانی غربی با مبانی نظریه اسلام کاملا متفاوت است و نگاه به انسان در این دو متفاوت است.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه دانشگاه در تولید مکاتب و روش های حکومت داری نقش اساسی دارد، تصریح کرد: سعی کرده ایم برای این حوزه مهم، کارهایی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در دانشگاه امام حسین(ع)، پژوهشکده ضد تروریسم که گرایش های مختلف علمی را شامل می شود، ایجاد کرده ایم تا دو هدف بزرگ تربیت کادر متخصص، متعهد و مورد نیاز و تولید محتوا که بتواند اشاعه دهنده سبک و مکتب امنیت خاص انقلاب اسلامی باشد، را پیگیری کنیم.

حسنی آهنگر ادامه داد: در آینده می توانیم شاهد سبک مدل خاص امنیت جمهوری اسلامی باشیم و امیدوارم با برگزاری این همایش تمام دوستانی که در ارگان ها و سازمان های مختلف کارهای خوبی انجام داده اند، از آنها استفاده کنیم و مکتب امنیتی مدنظر تولید شود.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) در پایان خاطرنشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم در دنیا الگو شده ایم و خیلی ها انتظار دارند مدل ارائه دهیم.

کد N1080796

وبگردی