آفتاب

آسمان ریسمان بافتن اردوغان درباره حضور نیروهای ترکیه در عراق

آسمان ریسمان بافتن اردوغان درباره حضور نیروهای ترکیه در عراق

رئیس جمهوری ترکیه ضمن اعلام اینکه درخواست روسیه را برای پیوستن به ائتلاف چهارجانبه روسیه، عراق، سوریه و ایران رد کرده بود، گفت: نیروهای ما در پادگان بعشیقه برای آموزش نظامی نیروهای عراقی به درخواست عراق و با اطلاع این کشور حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری العربیه گفت: نیروهای ما در پادگان بعشیقه برای آموزش نظامی نیروهای عراقی به درخواست عراق و با اطلاع این کشور حضور دارند. حساسیت نسبت به موضوع نیروهای ما در عراق به این مساله برمی‌گردد که ما درخواست روسیه را برای پیوستن به ائتلاف چهارجانبه عراق، روسیه، سوریه و ایران رد کردیم.

وی گفت: روابط ترکیه و عراق خوب بود و ما در جریان سفر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به ترکیه درباره تحولات در عراق صحبت می‌کردیم. پس از ورود داعش به این کشور عراق از ما درخواست کمک کرد ما نیز این درخواست را اجابت کردیم. ما خواهان تعیین مکان مناسبی برای ایجاد پایگاهی در آنجا شدیم. آن‌ها نیز پادگان بعشیقه را به ما اختصاص دادند. مقدمات این مساله از پایان سال گذشته میلادی فراهم شد و در ماه مارس منطقه بعشیقه را به ما اختصاص دادند.

اردوغان تاکید کرد: وزیر دفاع عراق از پادگان بعشیقه بازدید کرد اما به نظر می‌رسد که تحولات سوریه تأثیر خود را گذاشته است. سوریه، ایران، عراق و روسیه ائتلاف چهارجانبه‌ای را در بغداد تشکیل دادند و از ما خواستند به این ائتلاف بپیوندیم اما من به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کردم که امکان ندارد در کنار رئیس‌جمهوری قرار بگیرم که مشروعیت ندارد.

مصاحبه کامل اردوغان با العربیه فردا (یکشنبه) ساعت 16:00 به وقت گرینویچ و 19:00 به وقت عربستان پخش خواهد شد.

انتهای پیام

کد N1080785

وبگردی