آفتاب

مقتدی صدر: الانبار باید توسط خود عراقی‌ها آزاد شود

مقتدی صدر: الانبار باید توسط خود عراقی‌ها آزاد شود

رهبر جریان صدر عراق با تاکید بر اینکه در عملیات آزادسازی استان "الانبار" تنها باید از ارتش عراق و نیروهای امنیتی رسمی کمک گرفت، گفت بهترین اقدام دولت عراق عدم درخواست کمک از طرف‌های غیر رسمی در این عملیات است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به سوالی درباره تحولات عملیات نظامی که در حال حاضر در استان الانبار در جریان است و اظهارات سخنگوی ائتلاف ضد داعش مبنی بر اینکه "پیروزی همچنان دست‌نیافتنی است" تاکید کرد: بهترین اقدامی که دولت و نیروهای امنیتی می‌توانند انجام دهند، عدم درخواست کمک از طرف‌های غیر رسمی است و آزادسازی الانبار باید تنها به دست ارتش و نیروهای امنیتی کشور انجام شود.

صدر در ادامه اظهار داشت: اولین نتیجه این مساله نمایش قدرت و توان ارتش عراق در عملیات آزادسازی الانبار در مقابل نفوذ نیروهای مهاجمی است که برای کشور هیچ خیری نمی‌خواهند و دفاع از داعش و کمک‌رسانی به این تروریست‌ها، عادت آنها شده است.

رهبر جریان صدر عراق افزود: پس از اظهارات "وقیحانه" مسئولان آمریکایی مبنی بر اینکه "پیروزی همچنان دست‌نیافتنی است" نیروهای عراقی باید با پیروزی هرچه سریع‌تر بر دشمنان، خلاف این مساله را ثابت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی الانبار وحدت اسلامی و ملی به دور از هرگونه اختلاف طایفه‌ای را عینیت بخشیده است، گفت: آزادسازی الانبار به عنوان یک استان سنی‌نشین بر ارتش و نیروهای امنیتی واجب است و آنها باید در این راه تفاوتی میان استان‌های شیعه‌نشین و یا سنی نشین قائل نشوند.

انتهای پیام

کد N1080775

وبگردی