آفتاب

رئیس سابق اداره اطلاعات پنتاگون: سوریه به باغ وحشی از تروریست‌ها تبدیل شده است

رئیس سابق اداره اطلاعات پنتاگون: سوریه به باغ وحشی از تروریست‌ها تبدیل شده است

مایکل فلین، رئیس سابق اداره اطلاعات وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون با خبرنگار هفته نامه روسی کمرسانت ولاست گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فلین در گفتگو با  هفته نامه کمرسانت ولاست، پیرامون عواقب مداخله روسیه در مناقشه سوریه گفت: اگر پشتیبانی روسیه نبود تا کنون اسد سقوط کرده و بلکه جان خود را از دست داده بود.

مایکل فلین که پیشتر، از تجاوز آمریکا و متحدان اروپایی اش به عراق و عملیات بین المللی در لیبی انتقاد کرده و در سال 2014 مقام خود را ترک کرده است در گفتگو با این نشریه روسی تأکید کرد: آمریکا در سوریه نیروهای بسیار متنوع مخالف اسد را تأمین مالی می کند به گونه ای که نمی توان فهمید کدام گروهها با هم همکاری می کنند. شناسایی هویت این گروهکها دشوار شده است و لذا بعید نیست که آمریکا از گروهکهای وابسته به داعش هم پشتیبانی کرده باشد.

این مقام آمریکایی از فقدان معیارهای مشخص برای تشخیص گروهک های تروریستی در سوریه اظهار تأسف کرده و به مقامات توصیه می کند که این نقص را جبران کنند.

فلین با اشاره به این که انواع و اقسام تروریست ها در سوریه حضور دارند گفت: ایالات متحده باید با واقع بینی بیشتری به  باغ وحش سوریه که درِ قفس های آن باز است، بنگرد.

او البته مخالفت خود را با اسد پنهان نکرده و او را به اشتباهات متعددی متهم می کند و معتقد است که تنها کمک روسیه باعث شد که او هنوز زنده باشد.
فلین در میان تبعات مداخله روسیه در مناقشه سوریه به سرنگونی دو هواپیمای روسی (در مصر و در مرز با ترکیه) اشاره کرده و تبعات واقعی مداخله را غیر قابل قبول می داند.

وی معتقد است روشن است که ولادیمیر پوتین سعی می کند از این طریق مسایل داخلی خود را در رابطه با تروریسم و حضور برخی شهروندان روسیه در گروهک داعش را حل کند.

این کارشناس نظامی، سیاست آمریکا در منطقه را غیر شفاف می داند ولی سیاست روسیه را هم به خوبی نمی فهمد. به عقیده وی، با توجه به اینکه مداخله روسیه به عامل مهمی تبدیل شده ، باید با روسیه همکاری کرد زیرا کار دسته جمعی از کار انفرادی همیشه بهتر است.

4952

کد N1080451

وبگردی