آفتاب

ابراز امیدواری پاپ فرانسیس برای تحقق صلح در لیبی و سوریه

ابراز امیدواری پاپ فرانسیس برای تحقق صلح در لیبی و سوریه

رهبر کلیسای کاتولیک جهان ابراز امیدواری کرد که توافق‌های به عمل آمده در سازمان ملل متحد درباره سوریه و لیبی فرآیند سازش و تحقق صلح در این دو کشور را تسهیل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک جهان ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل بتواند با کمک‌های خود صلح را به لیبی و سوریه بازگرداند.

وی در پیامی به مناسبت کریسمس گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم آنچه در سازمان ملل متحد مورد توافق قرار گرفته به توقف درگیری‌ها در سوریه بینجامد و به بحران انسانی عمیقی که مردم این کشور از آن رنج می‌برند پایان دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین امیدواریم که توافق به عمل آمده درباره لیبی از سوی همه مورد حمایت قرار گیرد تا تفرقه و خشونت در این کشور پایان پذیرد.

رهبر کلیسای کاتولیک جهان در سخنرانی خود همچنین به اقدامات تروریستی خشونت‌آمیز در پایتخت فرانسه و همچنین حملات رخ داده در مصر، بیروت، مالی و تونس اشاره کرد و در ادامه مناقشات کنونی در آفریقا، خاورمیانه و اوکراین را تقبیح نمود.

او در ادامه از اسرائیل و فلسطین خواست مذاکرات مستقیم را از سربگیرند و خواستار تلاش بین‌المللی برای پایان دادن به قساوت در لیبی و سوریه شد.

انتهای پیام

کد N1080374

وبگردی