آفتاب
دمیرتاش:

در مسکو برای کردهای سوریه درخواست کمک نکردم

در مسکو برای کردهای سوریه درخواست کمک نکردم

رهبرحزب دموکراتیک خلقهای ترکیه گفت: در جریان سفرم به مسکو من و هیئت همراهم نماینده کردهای سوریه نبودیم و هیچ درخواست کمکی به نام آنها نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، دمیرتاش در نشست خبری در شهر آنکارا در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد خروج از پارلمان به خاطر متهم شدن به خیانت در نتیجه سفر به روسیه گفت: زمانی که جنگنده روسی سرنگون شد ما به عنوان اپوزیسیون هیچ اطلاعاتی در این مورد نداشتیم و در این تصمیم گیری هیچ نقشی نداشتیم، ما در انتخابات به ملت خود وعده دادیم که از صلح دفاع کنیم.

وی افزود: به چه کسی و به چه چیزی خیانت کردیم، آیا مخالفت با سیاست خارجی اشتباه که باعث سرنگونی جنگنده به دلیل نامعلوم، خیانت به حساب می آید، زمانی که جنگنده روس سرنگون شد ما گفتیم که این اقدامی اشتباه بود و ما این اظهارات را در مسکو و آمریکا تکرار کردیم، بنابر این در دستور کار ما چیزی به نام خروج از پارلمان وجود ندارد.

دمیر تاش ضمن مخالفت با درخواست حمایت برای کردهای سوری در سفر به مسکو، گفت: ما به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها، سیاست داخلی ترکیه و دیدگاه خود در مورد حل و فصل بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: ملت سوریه باید آینده خود را به دست خود تعیین کند و هیچ چیز نباید از خارج تحمیل شود. مرحله جدید در سوریه می تواند با قانون اساسی جدید و آتش بس محقق شود و کردها موافق گفتگو در این زمینه هستند.

کد N1080321

وبگردی