آفتاب
حاشیه های مهر از آخرین روز ثبت نام؛

پاس‌کاری داوطلبان با اتوبوس/موج سواری فرزندان هاشمی

پاس‌کاری داوطلبان با اتوبوس/موج سواری فرزندان هاشمی

سوت پایان ثبت نام انتخابات مجلس در حالی به صدا در آمد که فرزندان هاشمی هم سعی کردند در بیانیه خود سهمشان از برجام را در انتخابات نقد کنند و برموج برجام سوار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی انتخابات در حالی آغاز شد که بازهم وزرای احمدی نژاد جزء اولین داوطلبان بودند.

امروز حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، سلیمانی وزیر ارتباطات و ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت های نهم و دهم بودند که از حوزه انتخابیه تهران نامزد انتخابات شدند.

نامزدی که هیچ مدارکی به همراه نداشت هم ثبت نام کرد/مدارک با هواپیما می آید

حدود ساعات ۱۱ بود که عابد فتاحی نماینده ارومیه در حالی که فقط کپی برخی مدارک خود را به همراه داشت برای ثبت نام در انتخابات مجلس به وزارت کشور آمد. وی که اعلام می کرد قصد ثبت نام در انتخابات را نداشته، به همین دلیل هیچ یک از مدارکش را از ارومیه با خود به تهران نیاورده است.

نماینده اهل سنت ارومیه گفت: قصد داشتم میدان را به جوانان با انگیزه بسپارم اما امروز فرد مهمی با من تماس گرفت و از حساسیت های حضور در این دوره در راستای تقریب مذاهب و وحدت اقوام با من صحبت کرد و بنده را متقاعد به حضور در انتخابات کرد.

کارمندان وزارت کشور نیز معتقد بودند بدون وجود اصل مدارک امکان طی روند ثبت نام وجود ندارد.   بالاخره با رایزنی با وزارت کشور قرار شد با کپی برخی مدارک ثبت نام اولیه انجام شود و تا ۱۲شب مدارک از ارومیه به تهران ارسال شود.

نامزد کراواتی مجلس/دوست دارم ردصلاحیت شوم

ورود نامزد انتخابات مجلس با کراوات و دستمال بنفش به وزارت کشور هم توجه خبرنگاران را جلب کرد. وی شعله سعدی نماینده  مردم شیراز در مجلس ششم و همچنین داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری در ادوار مختلف بود.

وی در پاسخ به خبرنگاران در مورد علت حضورش علی رغم ردصلاحیت چندین باره گفت: دوست دارم رد صلاحیت شوم.

وی نیز روند طولانی ثبت نام برای : «رد صلاحیت» را ساعت ها در وزارت کشور طی کرد.

ثبت نام در انتخابات برای دریافت وام تبلیغات

هر چه به ساعت پایانی ثبت نام نزدیک می شدیم وزارت کشور مملو از داوطلبان حضور در رقابت های انتخابات مجلس می شد. در این میان دختری نظر خبرنگاران را جلب کرد وی از خبرنگاران در مورد وامی که برای تبلیغات انتخاباتی می پردازند و شیوه بازپرداخت آن سئوال می کرد.

حضور نامزد ردصلاحیت شده در وزارت کشور

علی محمد موحد که در دوره هشتم نماینده مردم بهبهان و عضو کمیسیون اصل نود بود و در انتخابات دوره نهم صلاحیتش رد شد. برای شرکت در انتخابات دوره دهم از حوزه انتخابیه تهران نامزد شد.

پیک نیک خانوادگی روز جمعه در وزارت کشور

در این میان برخی داوطلبان با همسر و فرزندان خود در وزارت کشور برای ثبت نام حضور یافته بودند و از صبح تا بعد از ظهر روز جمعه را برای طی روند ثبت نام با خانواده خود در وزارت کشور به سر بردند.

پدر ستایش هم آمد

در این هفت روز ثبت نام که شاهد حضور قشرهای مختلف در انتخابات بودیم امروز هم محمود عزیزی بازیگر سینما و تلویزیون آمد تا این قشر هم نماینده ای در انتخابات داشته باشد.

ثبت نام مسئول ضوابط مجلس در انتخابات

محمد مهدی شهریاری مسئول ضوابط تدوین اداره قوانین مجلس هم از افراشته معاون اجرایی لاریجانی و زمانی مشاور رئیس مجلس جا نماند و برای حضور در رقابت های انتخابات مجلس ثبت نام کرد.

ساعات پر رونق پایانی

اما ساعات پایانی ثبت نام در وزارت کشور پر رونق تر بود. فاطمه و محسن هاشمی برای ثبت نام در انتخابات به وزارت کشور آمدند و دقایقی بعد عفت مرعشی برای حمایت از فرزندانش وارد وزارت کشور شد.

حضور خانواده هاشمی برای دقایقی نظم وزارت کشور را به هم زد و یکی از داو طلبان که اطلاع دقیقی از روند ثبت نام ها نداشت به ورود بدون نوبت آن ها به وزارت کشور اعتراض کرد. در پی اعتراض این داوطلب دیگر داوطلبان هم که در اثر طولانی شدن روند ثبت نامشان خسته و ناراحت بودند به این موضوع اعتراض کردند.

در این میان یکی از داوطلبان گفت: «پسر هاشمی را بیرون کنید، پسر هاشمی با من چه فرقی دارد؟ کسی که از الان قوانین را می شکند و زیرپا می گذارد، اگر نماینده شود چه می کند؟»

داوطلب دیگری هم گفت: «من هم فرزند شهید هستم چرا پارتی بازی می کنید. خانواده هاشمی با من چه فرقی دارد؟»

در این حین مسئولان وزارت کشور به داوطلبان معترض گفت: «نمایندگان این افراد از ساعت ها قبل برای انجام مراحل اولیه ثبت نام در وزارت کشور حضور یافته اند و برای طی مراحل پایانی این افراد به وزارت کشور آمده اند.»


عفت مرعشی:از رد صلاحیت فرزندانم نگران نیستم

عفت مرعشی در محل حضور خبرنگار حاضر شد تا استراحت کند و در این میان خبرنگاران علی رغم ممانعت همراهان وی از همسر هاشمی رفسنجانی سئوالاتی پرسیدند که وی نیز بی تمایل به پاسخ دادن به آن ها نبود.

مرعشی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد واکنشش به رد صلاحیت فرزندانش گفت: نگران رد صلاحیت فرزندانش نیست. خانواده هاشمی واکنشی ندارد.

در ادامه محسن و فاطمه هاشمی در وزارت کشور حاضر شدند. محسن هاشمی بالای سن رفت تا بیانیه ای را قرائت کند و فاطمه هاشمی را هم صدا کرد تا در کنار او بایستد.

بازی با خطوط قرمز

در میانه بیانیه خانواده هاشمی بخشی از سیاست آینده خود را آشکار کردند و به طرز ناشیانه یا شاید با برنامه قبلی از دست دادن ظریف وزیر امور خارجه کشور مان با اوباما رئیس جمهور آمریکا ابراز خرسندی کردند. اقدامی که مورد تذکر رهبری هم قرار گرفته بود.

اما افعال خطوط پایانی بیانیه به گونه ای مفرد بود که به نظر می رسید تا ساعتی قبل از حضور در وزارت کشور قرار بوده فقط محسن هاشمی در انتخابات نامزد شود و افعال مفرد به کار رفته بود که محسن هاشمی تلاش می کرد فراموش نکند افعال پایانی بیانیه را به صورت جمع قرائت کند.

خواندن این فراز ها خالی از لطف نیست: «در صورتی که با اعتماد مردم، انتخاب حضور در مجلس دهم را بیابیم، تلاش خواهیم نمود که با استفاده از ابزار و اختیارات وسیع مجلس شورای اسلامی، راهی در زندگی مردم بگشاییم و در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست، تحول ایجاد کنیم و در این مسیر باید با همه مسئولان صرفنظر از اختلافات، تعامل کرد.»

پاس کاری داوطلبان با اتوبوس

در ساعات پایانی ثبت نام بدلیل ازدحام داوطلبان در ستاد انتخابات کشور، وزارت کشور ۷۰ نفر از داوطلبان را با اتوبوس به فرمانداری تهران فرستاد.

بلاخره جلالی آمد

در دقیقه ۹۰، بلاخره کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت که روز گذشته طی بیانیه ای اعلام کرده بود در انتخابات حضور نمی یابد تنها به فاصله یک روز تصمیمش عوض شد و با حضور در وزارت کشور در انتخابات مجلس ثبت نام کرد. او علت حضورش در انتخابات را در خواست لاریجانی و ابوترابی رئیس و نائب رئیس مجلس عنوان کرد.

گفتنی است علی لاریجانی امروز در نامه ای به جلالی خواستار حضور وی در رقابت های انتخاباتی شده بود.

 

 

 

کد N1080287

وبگردی