آفتاب

نیویورک تایمز محل پرداخت غرامت گروگان های آمریکایی را معرفی کرد

نیویورک تایمز محل پرداخت غرامت گروگان های آمریکایی را معرفی کرد

ایرنا نوشت: نشریه آمریکایی نیویورک تایمز مدعی شد: پرداخت غرامت به گروگان های آمریکایی در سفارت این کشور در ایران از محل جریمه نقدی بانک فرانسوی (BNP Paribas) تامین اعتبار می شود.

به گزارش ایرنا، نیویورک تایمز در گزارشی ادعا کرد: محل تامین اعتبار پرداخت غرامت به گروگان های آمریکایی در سفارت این کشور در ایران در سال 1979 که دربخشی از بودجه آمریکا که هفته گذشته به تصویب رسید، از جریمه 9 میلیارد دلاری بانک چندملیتی فرانسوی BNP Paribas عنوان کرد.
نیویورک تایمز افزود: بانک فرانسوی BNP Paribas سال جاری میلادی به دلیل نقض تحریم های وضع شده علیه ایران، سودان و کوبا متحمل پرداخت جریمه 9 میلیارد دلار به آمریکا شد.
این نشریه آمریکایی ادامه داد: برخی از وجوه این جریمه به فوریت قابل دسترسی برای پرداخت به افراد و خانواده هایی است که قربانی اقدامات تروریستی که دولت های این کشورها مسول آن بوده اند، است.
نیویورک تایمز نوشت که انگیزه اعضای کنگره آمریکا درتصویب چنین امری در بودجه آمریکا، خشم بر سر توافق هسته ای به دست آمده بین ایران و شش قدرت جهانی در سال جاری میلادی بود.
نیویورک تایمز گزارش داد یک میلیارد دلار از 9 میلیارد دلار جریمه بانک فرانسوی (BNP Paribas) به عنوان غرامت گروگان های آمریکایی در نظر گرفته می شود و علاوه بر آن مبلغ دوملیارد و 800 میلیون دلار از این جریمه بانک فرانسوی نیز کمک به قربانیان یازده سپتامبر و اعضای خانواده های آنها است.
شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد: پس از گذشت 36سال انتظار می رود گروگان های سابق آمریکایی در ایران و خانواده های آنان که در بودجه آمریکا به آن اشاره شده و هفته گذشته به تصویب رسید، غرامت دریافت کنند.
سی.ان.ان گزارش داد : 'کوین هرمنینگ' از تفنگداران سابق نیروی دریایی که یکی از گروگانگان ها در سفارت آمریکا درایران بود، دراین باره گفت که هنوز ممکن است برای دریافت چنین چکی، زمان طولانی پیش روی افراد و خانواده های گروگان گرفته شده دراین ماجرا باشد.
بنابراین گزارش 'توماس لانکفورد' (Thomas Lankford)بعنوان وکیل آمریکایی هایی گروگانگیر گرفته شده در سفارت آمریکا درایران، به مدت 16سال برای پرداخت نوعی پاداش نقدی به این افراد در این ارتباط تلاش کرده است.
لانکفورد در این باره به سی.ان.ان گفت که در بودجه ای که هفته گذشته به تصویب رسید، این بخش لحاظ شده که به هر 53 گروگان آمریکایی در سفارت آمریکا در ایران به ازای هر روزی که در گروگان بوده اند مبلغ 10هزار دلار پرداخت شود.
این وکیل گروگان های آمریکایی افزود: علاوه بر آن به خانواده های این افراد بطور جداگانه و برای یکبار مبلغ 600هزار دلار پرداخت خواهد شد.
لانکفورد گفت که 38 نفر از گروگان های آمریکایی تاکنون زنده مانده اند و در ارتباط با قضیه گروگانگیری سفارت آمریکا در ایران حدود 150 نفر (برای دریافت غرامت) را شامل می شود.
سی.ان.ان نوشت: ماجرای گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا در ایران به دنبال انقلاب اسلامی و از مورخ 4 نوامبر 1979 آغاز شد که به مدت 444روز به درازا کشید، این افراد در سال 1981 میلادی آزاد شدند.
سی.ان.ان ادامه داد: نیویورک تایمز نخستین بار خبر غرامت گروگان های آمریکایی را که در بودجه امسال آمریکا لحاظ شده بود، منتشر کرد.
این شبکه تلویزیونی گزارش داد: نیویورک تایمز نوشت که کنگره آمریکا تا مبلغ 4.4 میلیون دلار را برای هر گروگان آمریکایی مجاز دانسته است، اما مشخص نیست چه تعداد افراد شکایت دراین زمینه را (به مراجع قانونی) ارسال کرده اند.
سی.ان.ان گزارش داد به موجب خبر نیویورک تایمز در کل مبلغ یک میلیارد دلار برای این منظور در نظر گرفته شده که می تواند بر این مبلغ افزوده شود.

4949

کد N1080169

وبگردی