آفتاب
استاندار تهران در جمع خبرنگاران:

ثبت‌نام ۲۱۰۰ نفر در شهر تهران/بررسی صلاحیت‌ها از فردا آغاز می‌شود

ثبت‌نام ۲۱۰۰ نفر در شهر تهران/بررسی صلاحیت‌ها از فردا آغاز می‌شود

استاندار تهران با اشاره به ثبت‌نام 2100 داوطلب نمایندگی مجلس در تهران تاکنون، گفت: از فردا بررسی و احراز صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات، به مدت هشت روز آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین هاشمی استاندار تهران در حاشیه بازدید از فرمانداری تهران که عصر امروز صورت گرفت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که تاکنون چه تعدادی برای انتخابات در تهران ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: تا این لحظه ۲۱۰۰ نفر در شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۲۷۰ نفر هم در شهرستان‌های استان تهران ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان افزایش ۶۰ درصدی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: در رابطه با مجلس خبرگان هم ۱۷۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که می‌توان گفت بیش از ۱۰ برابر تعداد نامزدهایی است که ما در استان تهران داریم. ۱۶ نماینده در مجلس خبرگان داریم که با این حساب بیش از ۱۰ برابر هستند. کثرت داوطلبان در خبرگان و مجلس، نوید از یک انتخابات شاداب و پرشور دارد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم با همین روال در ادامه پیش برویم و مردم عزیز ما یک حماسه سیاسی دیگر را رقم بزنند.

هاشمی در خصوص پایان زمان ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی، گفت: تا ساعت ۱۸ ثبت‌نام ادامه دارد و کسانی که تا این لحظه به داخل می‌آیند، می‌توانند بمانند و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از تعداد بالای شرکت‌کنندگان در انتخابات مجلس چیست، گفت: تاکنون به حدود ۱۰ هزار شرکت‌کننده رسیده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنم ۱۱ هزار نفر شرکت‌کننده داشته باشیم. تا زمانی که احزاب جدی در کشور نداشته باشیم که در بدنه مردم جایگاه داشته باشند، این امر طبیعی است.

استاندار تهران با بیان اینکه این یک حرکت مردمی است که ۱۱ هزار نفر برای انتخابات مجلس شرکت کنند، تصریح کرد: این رقم، رقم بالایی است و اگر در کشور احزاب قوی وجود داشته باشد، این مساله ساماندهی خواهد شد.

وی در رابطه با زمان شروع بررسی و احراز صلاحیت‌ها، گفت: از فردا این روند به مدت هشت روز آغاز خواهد شد.

کد N1080149

وبگردی