آفتاب
طی بیانیه ای انتخاباتی اعلام شد:

ابراز خرسندی فرزندان هاشمی از دست دادن ظریف و اوباما

ابراز خرسندی فرزندان هاشمی از دست دادن ظریف و اوباما

فرزندان آیت الله هاشمی در بیانیه انتخاباتی ضمن ابراز خرسندی از دست دادن وزیر خارجه جمهوری اسلامی با رئیس جمهور آمریکا این اقدام را در راستای اجرای سیاست تنش زدایی خواندند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن و فاطمه هاشمی پس از ثبت‌نام برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل وزارت کشور، در جمع خبرنگاران حاضر شدند و بیانیه‌ای را قرائت کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

«بزرگترین و مهمترین نیاز جامعه امروز ما بازگشت به اخلاق بخصوص در عرصه سیاست است. در هفته وحدت قرار داریم؛ هفته‌ای که با تاکید امام راحل جهت نزدیکی دیدگاه‌ها و نزدیکی مسلمانان به یکدیگر تعیین شد که چه اقدام نیکویی بود و اکنون باید بر وحدت و حل اختلافات تاکید کرد.

از سوی دیگر در ماه‌های گذشته شاهد بودیم هم رئیس‌جمهور آمریکا دست وزیر خارجه ما را می‌فشارد و هم رئیس‌جمهور روسیه به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌رود و دست ایشان را می‌فشارد و حال که جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه به تنش‌زدایی می‌پردازد تا در این جهان پرآشوب، کشور را از خطرات مصون نگه داشته و منافع علمی و اسلامی را تامین نماید؛ چه نیکوست. در جامعه خودمان که به دلیل اختلافات سیاسی، مملو از کینه و نفرت شده است، به اخلاقی سیاسی – اسلامی روی بیاوریم تا رجال سیاسی‌مان از دشمنی با یکدیگر دست بکشند و احزاب و گروه‌ها با سعه صدر و مدارا به تحمل یکدیگر بپردازند. در ادبیات مسئولان، تخریب جای خود را به امید و همراهی بدهد تا مردم بتوانند این شرایط دشوار اقتصادی را با نگرانی کمتری تحمل کنند.

در هفته‌های گذشته شاهد بودیم برخی افراد و رسانه‌ها به بهانه انتشار دیدگاه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بیش از این نیز بارها اعلام شده بود، از مرز اخلاق خارج شده‌اند و تعبیر تندی در فضای جامعه منتشر شد. امروز عرض می‌کنم که در این مدت آیت‌الله هاشمی بر اساس سیره پیامبر(ص) که به عیادت حرمت‌شکنان می‌رفت، جز خیر و نیکویی برای همه جامعه بالاخص کسانی که در حق ایشان جفا و حرمت‌شکنی می‌کنند، نمی‌خواهند و هیچ کینه و کدورتی بر دل ندارند. گجینه گذشت و مهر باید از جایی آغاز شود و چه توفیق بزرگی است که انسان آغازگر این گنجینه و پایان کینه‌ورزی، انتقام و کدورت باشد.

آنها ترجیح می‌دهند سایر اعضای خانواده و یا بزرگان حضور می‌یافتند اما به توصیه بزرگان و صاحبنظران، پای در این مسیر قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم با حفظ تعاون، گذشت و همکاری، این مسیر را ادامه داده و ایفای وظیفه نماییم.

اکنون کشور در شرایط دشواری قرار دارد، اگر مجلس شورای اسلامی وظایف حساس خود در تقنین و نظارت را بهتر ایفا کند، سرمایه‌گذاری‌ها و ذخایر ارزی می‌تواند راهگشای ایران باشد. اما چه کنیم در شرایط کنونی تحریم با کاهش قیمت نفت، فشار سنگینی به ما وارد می‌شود؛ در صورتی که با اعتماد مردم، انتخاب حضور در مجلس دهم را بیابیم، تلاش خواهیم نمود که با استفاده از ابزار و اختیارات وسیع مجلس شورای اسلامی، راهی در زندگی مردم بگشاییم و در عرصه اقتصاد، فرهنگ و سیاست، تحول ایجاد کنیم و در این مسیر باید با همه مسئولان صرفنظر از اختلافات، تعامل کرد.»

کد N1080144

وبگردی