آفتاب

میلاد مسیح(ع) در نگارستان استاد حسین بهزاد

میلاد مسیح(ع) در نگارستان استاد حسین بهزاد

استاد حسین بهزاد در یک اثر مینیاتور، میلاد حضرت مسیح(ع) را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرآنلاین، استاد حسین بهزاد، مینیاتوریست برجسته ایرانی در یک تابلو دیدار بزرگان شرق با حضرت مریم و فرزندش را به تصویر کشیده است که عکسی از این تابلو را در ادامه می بینید. استاد در این تابلو بزرگانی از شرق را به تصویر کشیده است که به دنبال رصد ستاره ها برای یافتن این مولود از سرزمین های خود سفر کرده بودند و اینک با هدایایی برای میلاد حضرت مسیح نزد او آمده اند. این اثر زیبا در سال 1336 هجری شمسی طراحی شده است.

 

استاد حسین بهزاد در اردیبهشت سال 1273 خورشیدی در تهران پا به عرصه وجود نهاد و در شامگاه 21 مهر سال 1347 خورشیدی چشم از جهان فرو بست و در ابن بابوی (شهر ری) به خاک سپرده شد.

این هنرمند نام آور ایرانی که بزرگان هنر جهان از جمله پیکاسو، براک، آندره مالرو، ژان کوکتو، آرتور اپهام پوپ و.... آن را شناخته و هنرش را توصیف کرده و ستوده اند، معتقد بود: «مینیاتور شعر نقاشی است و در کش و قوس خط های مینیاتور، حرف های دلِ رسم کنندهِ آن موج می زند و تماشاگر می تواند این حرف ها را ببیند و حتی بشنود» شیوه مینیاتور قبل از او همان شیوه رایج مغولی بود و شکل‌ها شبیه هم و یکنواخت بود. او این شیوه را عوض کرد و شکل‌های ایرانی را وارد مینیاتور کرد. بهزاد بسیاری از ریزه‌کاری‌های زائد مینیاتور را دور ریخت و ابتکارات زیادی وارد هنر مینیاتور کرد.

/6262

کد N1080087

وبگردی