آفتاب
گزارش مهر از دستور کار کمیسیون‌های مجلس؛

بررسی تحولات برجام در کمیسیون امنیت/ورود به عملیات بانکی بدون ربا

بررسی تحولات برجام در کمیسیون امنیت/ورود به عملیات بانکی بدون ربا

کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته آینده، بررسی آخرین تحولات مرتبط با برجام و قانون عملیات بانکی بدون ربا را در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته پیش‌رو با دستور کار بررسی طرح‌ها و لوایح گذشته و جدید تشکیل می‌شوند؛ جمعی از وزرا و مسئولان اجرایی نیز میهمان کمیسیون‌های مجلس خواهند بود.

کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در جلسات روزهای یکشنبه (ششم) و دوشنبه (هفتم) دی ماه سال جاری به بررسی شکایت‌های واصله می‌پردازند.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه ۶ نفر را از میان خود برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۵ و برنامه ششم توسعه انتخاب می‌کنند و سپس ضمن دریافت گزارش رئیس دانشگاه پیام‌نور، از پژوهشگاه صنعت نفت نیز بازدید خواهند کرد.

بازدید از دانشگاه اهل‌بیت (ع) برنامه این کمیسیون در روز دوشنبه خواهد بود.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه میهمان سازمان ثبت‌احوال کشور خواهند بود و در روز دوشنبه میزبان علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند تا به سؤالات ۱۱ نفر از نمایندگان پاسخ دهند.

کمیسیون اقتصادی روز یکشنبه بررسی طرح یک فوریتی عملیات بانکی بدون ربا را در دستور کار دارد و در روز دوشنبه نیز احتمالاً جلسه تحقیق و تفحص از سهام عدالت در این کمیسیون تشکیل می‌شود.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز یکشنبه ۶ نفر را از میان خود برای حضور در کمیسیون‌های تلفیق بودجه ۱۳۹۵ و برنامه ششم توسعه انتخاب می‌کنند.

بررسی آخرین اخبار و تحولات مرتبط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و طرح اصلاح فصل چهارم اساسنامه سپاه پاسداران از دیگر دستور کارهای این کمیسیون در هفته پیش‌رو است.

کمیسیون انرژی مجلس روز یکشنبه علاوه بر انتخاب ۶ نفر برای حضور در کمیسیون‌های تلفیق بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه، میزبان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت خواهد بود تا گزارش عملکرد این مرکز را دریافت کند.

دریافت گزارش وزارت نفت درباره میزان سرمایه‌گذاری جذب شده و پیشرفت پروژه‌ها به ویژه در میادین مشترک نفتی و گازی و برنامه‌های آینده از دیگر برنامه‌های این کمیسیون در روز دوشنبه است.

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات روز یکشنبه طرح تأدیه بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی و طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را در دستور کار دارد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز یکشنبه از سازمان انتقال خون کشور بازدید می‌کنند و روز دوشنبه نیز به بررسی حوزه طب سنتی و برنامه‌های معاونت طب سنتی وزارت بهداشت می‌پردازند.

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور روز یکشنبه از سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران بازدید می‌کنند و روز دوشنبه نیز علاوه بر انتخاب ۶ نفر برای عضویت در دو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۳۹۵ و تلفیق برنامه ششم توسعه، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز بررسی خواهند کرد.

کمیسیون صنایع و معادن روز یکشنبه بررسی اعضای خود در کمیسیون‌های تلفیق و نیز لایحه یک شوری حمایت از مالکیت صنعتی را در دستور کار دارند.

اعضای کمیسیون عمران روز یکشنبه طرح تأدیه بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی را به عنوان کمیسیون فرعی بررسی می‌کنند و در روز دوشنبه میزبان رئیس مجمع جهانی شهر اسلامی خواهند بود تا گزارش برنامه‌های آینده این مرکز را دریافت کنند.

انتخاب اعضای کمیسیون عمران در کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه ششم، تعیین تکلیف مواد ارجاعی از صحن علنی درباره لایحه تنظیم برخی از احکام دائمی برنامه‌های توسعه و طرح یک فوریتی بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی، مهمترین دستور کارهای روز یکشنبه این کمیسیون است.

در جلسه روز دوشنبه نیز معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی کشور میهمان کمیسیون عمران است.

اعضای کمیسیون فرهنگی روز یکشنبه میزبان محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهند بود تا به سؤال نصراله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد پاسخ دهد.

اعضای این کمیسیون در این روز همچنین ۶ نفر را برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه ششم انتخاب می‌کنند.

بررسی شور دوم طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده دستور کار کمیسیون فرهنگی در روز یکشنبه است.

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس روز یکشنبه علاوه بر انتخاب نمایندگان خود در کمیسیون‌های تلفیق بودجه و برنامه ششم، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را در دستور کار دارند.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز روز یکشنبه بررسی آخرین اخبار حوزه تخصصی خود و هواشناسی و نیز پیشنهادات نمایندگان درباره طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌‌ها را بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در دستور کار دارند.

کد N1080065

وبگردی