آفتاب

نیاز 8 هزار میلیاردی مرزبانی برای خرید تجهیزات

نیاز 8 هزار میلیاردی مرزبانی برای خرید تجهیزات

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: گیلان دارای دو مرز خشکی و دریایی است که در مرز خشکی هیچ مشکلی نداریم اما دریابانی و برقراری امنیت در مرز آبی این استان در اولویت قرار دارد که نیازمند وجود شناور‌های عمیق و اسکله است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه گیلان، سردار قاسم رضایی، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مرزهای ایران اسلامی علی‌رغم همه توطئه‌های پیرامونش بسیار امن است، اظهار کرد: با اقداماتی که طی یک‌سال گذشته انجام شده، مرزهای کشور از امنیت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به ورود مواد مخدر از کشورهای همسایه، افزود: در مرز افغانستان وضعیت مطلوبی داریم و تقریبا ورود مواد به اتمام رسیده است که باید حفظ و نگهداری از آن را دنبال کرد ولی بخشی از مواد مخدر از مرز پاکستان وارد کشور می‌شود که در این مقوله باید دو اتفاق بیافتد، دولت اسلامی پاکستان شایسته است که به مرز مشترک خود با ایران توجه ویژه داشته باشد و همچنین مرزبانی خود را تقویت کند.

سردار رضایی گفت: مرز سیستان و بلوچستان نیاز به تقویت دارد و طبق برآوردها حدود 300 کیلومتر نیاز به تجهیز امکانات و بازسازی دیده‌بان‌های مرزی دارد که انشاءالله در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: حدود 8000 میلیارد تومان اعتبار جهت تهیه شناورهای سنگین و نیمه سنگین، ترابری هوایی، تامین خودروهای مناسب با کنترل مرزی، ایجاد پاسگاه، برجک مرزی و ... نیاز است که بنابر شرایط سخت خدمت در مناطق مرزی باید این اتفاق بیافتد.

وی اضافه کرد: از وضعیت بودجه مطلع هستیم؛ اما به دلیل جایگاه تاثیرگذار مرز در امنیت و توسعه کشور نیاز است که این اتفاق بیافتد و از نمایندگان مجلس انتظار داریم که این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: در مرزهایی که اقدامات انسدادی انجام شده تردد کالای قاچاق نداریم، در برخی از مکان ها که نیرو یا امکانات مرزبانی وجود ندارد سوءاستفاده کنندگان به قاچاق کالا می‌پردازند.

سردار رضایی با بیان اینکه امنیت مرزهای خشکی و دریایی کشور به نسبت سال‌های گذشته ارتقاء یافته و مرزهای شرقی و غربی در کنترل است، تصریح کرد: گیلان دارای دو مرز خشکی و دریایی است که در مرز خشکی هیچ مشکلی نداریم؛ اما دریابانی و برقراری امنیت در مرز آبی این استان در اولویت قرار دارد که نیازمند وجود شناور‌های عمیق و اسکله است لذا ورود شناورهای عمیق به استان اولویت ما می‌باشد.

انتهای پیام

کد N1080018

وبگردی