آفتاب

نماینده آیت‌الله سیستانی آزادی شکارچیان قطری را خواستار شد

نماینده آیت‌الله سیستانی آزادی شکارچیان قطری را خواستار شد

نماینده آیت‌الله سیستانی با اشاره به اینکه ربوده شدن شکارچیان قطری به وجهه عراق آسیب می‌زند،‌ ضمن محکوم کردن این اقدام،‌ خواستار آزادی آنان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، سید احمد الصافی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی قدر شیعیان عراق در خطبه‌های امروز نماز جمعه کربلا ضمن محکوم کردن ربوده شدن شکارچیان قطری خواستار آزادی آنان شد.

الصافی با اشاره به اینکه این اقدام با اهداف سیاسی انجام شده، تاکید کرد این شکارچیان به شکل قانونی وارد عراق شده بودند و ربوده شدن آنها با ملاک‌های اخلاقی و انسانی هماهنگ نبوده و به وجهه و اعتبار کشور آسیب می‌زند و به طور کلی این اقدامات به شدت محکوم هستند.

نماینده آیت‌الله سیستانی در ادامه با اشاره به اینکه داعش از شهروندان به عنوان سپرهای انسانی استفاده کرده و روند عملیات را کند می‌سازد، از نیروهای عراقی خواست در جریان عملیات آزادسازی الرمادی، اقدامات لازم را برای دور کردن هر نوع خطر و آزاری از خانواده‌ها و ساکنان تحت محاصره الرمادی در پیش گیرند.

وی افزود: در ماه‌های گذشته شاهد پیشروی بزرگی در روند آزادسازی برخی مناطق تحت کنترل داعش با تلاس ارتش،‌ پلیس،‌ داوطلبان مردمی و عشایر عراقی بودیم و نیروهای امنیتی امروز نیز وارد عملیات شدید دیگری برای آزادسازی مناطق باقی‌مانده الرمادی شده‌اند.

نماینده آیت‌الله سیستانی تاکید کرد: بازپس‌گیری اراضی تحت اشغال داعش و بازسازی آنها و نیز بازگرداندن آوارگان باید اولویت تمامی مسئولان باشد.

انتهای پیام

کد N1079991

وبگردی