آفتاب
کره جنوبی مدعی شد؛

کره شمالی توان تولید 8 بمب هسته‌ای را دارد

کره شمالی توان تولید 8 بمب هسته‌ای را دارد

برخی منابع آگاه اطلاعاتی در کره شمالی مدعی شدند کره شمالی ممکن است بتواند با پلوتونیوم در اختیار خود تعداد ۸ بمب هسته ای تولید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه اطلاعاتی در کره جنوبی از توان کره شمالی برای تولید تسلیحات هسته ای خبر دادند.

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ در این باره اعلام کرد: برخی منابع آگاه اطلاعاتی در کره شمالی مدعی شدند کره شمالی ممکن است بتواند با مقادیر پلوتونیوم در اختیار خود، به تولید سلاح هسته ای مبادرت نماید.

مقامات سئول ادعا می کنند، پیونگ یانگ با ۴۰ کیلوگرم پلوتونیوم در اختیار می تواند تعداد ۸ بمب هسته ای تولید کند.

این در حالیست که کره شمالی در سال ۲۰۰۵ خود را یک قدرت هسته ای اعلام کرد و در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ نیز چند آزمایش هسته ای انجام داده بود.

این کشور در سال ۲۰۰۹ و در اقدامی اعتراضی آمیز به رفتارهای خصمانه آمریکا در قبال خود، از معاهده منع تکثیر تسلیحات هسته ای موسوم به «ان پی تی» خارج شد.

اصرار آمریکا به الزام کره شمالی برای امضاء معاهده «ان پی تی» در حالی است که واشنگتن بارها و به صورت رسمی اعلام کرده است که متعهد به حمایت از رژیم صهیونیستی است؛ رژیمی که تنها دارنده سلاح اتمی در خاورمیانه بوده و از حامیان تروریست های داعش نیز در این منطقه به شمار می آید.

کد N1079945

وبگردی