آفتاب

زمان و نحوه بررسی صلاحیت‌ و اعتراض‌ داوطلبان نمایندگی «خبرگان» و «مجلس»

زمان و نحوه بررسی صلاحیت‌ و اعتراض‌ داوطلبان نمایندگی «خبرگان» و «مجلس»

ایسنا نوشت: رئیس هیأت نظارت بر انتخابات تهران گفت:‌ احراز صلاحیت‌ها درباره انتخابات مجلس خبرگان تنها در شورای نگهبان انجام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالوهاب میراشرفی در جریان بازدید از ستاد انتخابات فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده ثبت‌نام از داوطلبان مجلس خبرگان بسته شده است و احراز صلاحیت‌ها در این خصوص تنها در شورای نگهبان انجام خواهد شد.

وی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بعد از اینکه امروز ثبت‌نام مجلس به پایان برسد کار بررسی صلاحیت داوطلبان در تمامی حوزه‌ها به ویژه در حوزه داوطلبی تهران، ری، شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس از فردا به مدت 10 روز آغاز می‌شود و در این مدت بررسی صلاحیت‌ها انجام خواهد شد.

میراشرفی ادامه داد: زمانی که بررسی صلاحیت‌ها به پایان رسید فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه نظر خود را به داوطلبان به ویژه کسانی که صلاحیت‌شان مورد تائید قرار نگرفته است طبق قانون اعلام خواهند کرد و آنهایی که صلاحیت شان احراز نشده است طبق قانون، 4 روز فرصت دارند شکایت خود را به هیأت نظارت بر انتخابات استان تهران ارائه دهند و شکایت آن‌ها پیگیری خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در هیأت نظارت بر انتخابات یک هفته فرصت وجود دارد تا شکایت‌ها بررسی شود و مجددا با هماهنگی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات نظرات در این مورد از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری به داوطلبانی که صلاحیت شان مورد تائید قرار نگرفته است اعلام می‌شود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات اضافه کرد: کسانی که در این مرحله نیز صلاحیت شان تائید نشود فرصت دارند به شورای نگهبان شکایت کنند و در نهایت شورای نگهبان نظر خود را اعلام خواهد کرد.

وی درباره زمان اعلام اسامی نهایی عنوان کرد: پس از طی این مراحل اسامی به صورت رسمی به شورای نگهبان اعلام خواهد شد و پس از طرح شکایات و بررسی آن در این شورا تمامی اسامی به صورت رسمی از طریق فرمانداری‌ها و هیأت‌های اجرایی اعلام می‌شود.

میراشرفی در پایان گفت:‌ اعضای کمیته‌های نظارتی در استان پنج نفر و درشهرستان‌ها سه نفر هستند. البته طبیعتا افراد دیگری هم در امر انتخابات همکاری خواهند کرد.

2929

کد N1079920

وبگردی