آفتاب
رجایی در جمع خبرنگاران:

فعلا در لیست کارگزاران نیستم/اصلاح‌طلبان به سمت وحدت حرکت کنند

فعلا در لیست کارگزاران نیستم/اصلاح‌طلبان به سمت وحدت حرکت کنند

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعلا در لیست کارگزاران نیستم، اما صحبت‌هایی در این مورد شده است و برای ورود به انتخابات هم قطعا با بزرگان کشور مشورت می‌کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی رجایی صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران ضمن ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات مجلس دهم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا از لیست کارگزاران هستید یا به شکل مستقل وارد انتخابات می‌شوید، گفت: فعلا جزو لیست نیستم، اما صحبت‌هایی در این مورد شده است.

وی در خصوص هماهنگی با هاشمی رفسنجانی برای شرکت در انتخابات تصریح کرد: قطعا با بزرگان کشور مشورت می‌کنم.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ترکیب مجلس آینده تصریح کرد: به نظر من ترکیب مجلس آینده به نفع اصلاح‌طلبان و مستقلان است؛ احمدی‌نژاد مجلس جدید را از دست اصولگرایان خارج کرد.

وی افزود: امیدوارم با ضربه‌ای که به کشور وارد شده است، مردم هشت سال گذشته را مدنظر قرار دهند و به سمتی بروند که مجلسی معتدل شکل بگیرد که بتوانند بر اساس مصالح کشور و بدون دروغ و فریب، کار خود را پیش ببرد.

رجایی اظهار داشت: به نظرم مجلس آینده در دست معتدلین، اصلاح‌طلبان و مستقلین خواهد بود؛ البته اصولگرایان باید باشند و کشور نمی‌تواند با یک جناح به پیش برود.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص لیست اصلاح‌طلبان در تهران گفت: فعلا مشخص نیست و قاعدتا باید به سمت وحدت حرکت کرد و اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به این مسئله فکر می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فکر می‌کنید ردصلاحیت‌ها به چه شکلی باشد، تصریح کرد: باید منتظر باشیم. نمی‌شود پیش‌بینی کرد، اما همه چیز محتمل است.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بزرگترین مانع اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌ رو گفت: به نظر من ردصلاحیت‌ها وجود دارد. اما اصلاح‌طلبان مشکلی ندارند و نشان داده‌اند که همواره و تحت هر شرایطی می‌توانند مفید باشند.

وی مدعی شد: بزرگترین برگ برنده اصلاح‌طلبان حضور رئیس دولت اصلاحات در دو دوره رئیس‌جمهوری بود که به رکورد ۲۵ میلیون رأی رسید.

رجایی در خصوص راهکارهای موجود برای رفع موانع اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی گفت: بزرگان نظام باید دخالت کنند تا که نیروهایی که علاقه‌مند به خدمت بوده و صادق نیز هستند، از عرصه خدمت دور نشوند.

 

 

 

کد N1079789

وبگردی