آفتاب

ثبت‌نام وزیر تعاون دولت نهم، وزیر راه دولت هشتم و مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات مجلس

ثبت‌نام وزیر تعاون دولت نهم، وزیر راه دولت هشتم و مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات مجلس

ایلنا نوشت: محمد ناظمی اردکانی، احمد خرم و غلامعلی رجایی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

احمد خرم با حضور در وزارت کشور، برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه اصفهان نام‌نویسی کرد. او فارغ‌التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران و وزیر راه و ترابری در دولت دوم اصلاحات بوده است.  وی همچنین در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی٬ استاندار استان‌های هرمزگان و همدان نیز بوده است. 
[span]
محمد ناظمی اردکانی اولین وزیر تعاون در دولت محمود احمدی نژاد بود که در سال ۱۳۸۵ کنار گذاشته شده و محمد عباسی جایگزین وی شد.

او پس از وزارت تعاون‏، باردیگر به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی یه عنوان رییس بازگشت و پس از سازمان استاندارد به سمت استانداری قم منصوب گردید. ناظمی سابقه ریاست سازمان ثبت احوال کشور را دارد.

ناظمی اردکانی پس از ثبت نام در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران گرایش خود را اصولگرایی دانست و اظهار داشت: قاعدتا در تهران آنهایی که در لیست سی نفره قرار بگیرند می‌توانند شانس بیشتری داشته باشند و شورای هماهنگی ائتلاف اصولگرایان تدبیر جامعی بود که شکل گرفت و همه سلیقه‌ها در آن حضور دارند.

وزیر تعاون دولت نهم در پاسخ به این سوال که آیا با تابلو احمدی‌نژاد در انتخابات شرکت می‌کنید یا خیر؟ گفت: خیر، من مسولیت‌های اجرایی زیادی در دولت‌های مختلف داشتم و سعی کردم سلایق سیاسی در کارم دخالت ندهم. ناظمی اردکانی بر ضرورت وحدت اصولگرایان تاکید کرد و گفت: رمز موفقیت اصولگرایان در این مقطع در رابطه با مجلس دهم تبعیت از تصمیمات شورای هماهنگی ائتلاف اصولگرایان است و من کاملا تابع تصمیمات این شورا هستم.

غلامعلی رجایی مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد. او که از فعالان مبارزه با نظام ستمشاهی پهلوی بوده و روزگاری را هم در زندان‌های ساواک بوده است‏،‌ در دوران دفاع مقدس به خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل رفت و به افتخار جانبازی دست یافت.

2929

کد N1079767

وبگردی