آفتاب
علیرغم اظهارات مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی چین؛

قانون ضد تروریسم در چین یکشنبه به تصویب می رسد

قانون ضد تروریسم در چین یکشنبه به تصویب می رسد

علیرغم مخالفت های آمریکا با آنچه تمهیدات سایبری و نگرانی های حقوق بشریِ درباره دولت پکن عنوان شده است، چین «قانون ضد تروریسم» در این کشور را یکشنبه به تصویب می گذارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، علیرغم مخالفت های آمریکا، چین قانون ضد تروریسم را یکشنبه به تصویب می گذارد.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، چین قرار است قانون ضد تروریسم جدید خود را علیرغم مخالفت های آمریکا با آنچه این کشور تمهیدات سایبری و نگرانی های حقوق بشریِ خود درباره دولت پکن عنوان کرده است، روز یکشنبه به رأی گذاشته و آن را به تصویب برساند.

بر اساس پیش نویس این قانون، شرکت های فنی ملزم به نصب قفل نرم افزاری بر برخی مصحولات خود شده و باید اطلاعات حساسی از قبیل رمز و یا نرم افزارهای قفل شکن را به دولت ارائه نمایند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که نگرانی خود در این باره را مستقیماً به «شی جین پینگ» همتای چینی خود ابراز داشته است.

وزارت خارجه آمریکا دوم دی ماه سال جاری در بیانیه ای اعلام کرد که قانون جدید ضدتروریسم چین نه تنها به مبارزه علیه تروریسم کمک نمی کند بلکه موجب ضربه زدن به آن می شود.

در این بیانیه که آشکارا در امور داخلی چین مداخله مداخله می کند، آمده است: پکن در قانون ضدتروریسم به عبارتی با تجارت و سرمایه گذاری آمریکا در چین مبارزه می کند. قانون مذکور در داخل این کشور نیز موجب محدود شدن آزادی بیان و ارتباط آزاد بین احزاب سیاسی کشور شده است. قانون جدید چین هدفی غیر از مبارزه با تروریسم دنبال می کند و در حقیقت با محدودکردن حوزه های تجارت آمریکا به مبارزه علیه تروریسم در جهان ضربه می زند. دولت آمریکا اعتقاد دارد این قانون برای محدودیت کار سازمان های غیر دولتی در چین وضع شده است.

کد N1079734

وبگردی