آفتاب

مهاجرت بی‌سابقه یهودیان فرانسه به سرزمین‌های اشغالی در سال 2015

مهاجرت بی‌سابقه یهودیان فرانسه به سرزمین‌های اشغالی در سال 2015

طبق اعلام مقامات رژیم صهیونیستی، مهاجرت یهودیان فرانسه به سرزمین‌های اشغالی در سال 2015 به بالاترین حد خود رسیده است و عامل اصلی این مساله ناامنی و نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی در فرانسه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، طبق اعلام وزارت مهاجرت رژیم صهیونیستی نزدیک به هشت هزار یهودی در سال جاری میلادی از فرانسه به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند که این رقم یک رکورد تاریخی و بی‌سابقه است.

حدود 500 تا 600 هزار یهودی در فرانسه زندگی می‌کند که بزرگترین جمعیت اقلیت یهودیان در اروپا و سومین جمعیت آنان در جهان پس از سرزمین‌های اشغالی و آمریکا محسوب می‌شود.

به دنبال حمله‌ای که به یک مرکز خرید یهودیان در پاریس در ژانویه گذشته انجام شد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یهودیان فرانسه و اروپا خواست به سرزمین‌ها اشغالی مهاجرت کنند و نهادهای مختلف رژیم صهیونیستی تبلیغات وسیعی را برای جذب یهودیان اروپا به ویژه فرانسه به راه انداختند.

طبق اعلام یک آژانس یهودی که سازمانی شبه رسمی برای کنترل مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی است، مهاجرت یهودیان از فرانسه به سرزمین‌های اشغالی در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.

آفی مایر، سخنگوی این آژانس با اشاره به اینکه ناامنی و نگرانی از وضعیت اقتصادی در فرانسه به عنوان دو عامل اصلی این مهاجرت رو به گسترش است، پیش بینی کرد این روند در آینده‌ای نزدیک افزایش یابد.

مایر گفت: به ویژه یهودیان فرانسه درک کرده‌اند که اسرائیل فرصت‌های ایجاد آینده‌ای بهتر را برای آنها فراهم خواهد کرد.

این آژانس پیش از این پیش بینی کرده بود که مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی در سال 2015 رکورد 15 سال قبل را با مهاجرت 30 هزار یهودی جدید بشکند.

علاوه بر یهودیان فرانسه، این آژانس پیش بینی کرده که 7300 یهودی از اوکراین، 7100 یهودی از روسیه و نزدیک به 3500 یهودی نیز از آمریکای شمالی مهاجرت کنند.

رژیم صهیونیستی همواره یهودیان جهان را به مهاجرت به سرزمین های اشغالی دعوت می‌کند به طوری که از سال 1948 تاکنون بیش از سه میلیون یهودی دست به مهاجرت زده‌ و در سرزمین‌های فلسطینی ساکن شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1079727

وبگردی