آفتاب

«ابراهیم الجعفری» بار دیگر تجاوز ترکیه به خاک عراق را مردود دانست

«ابراهیم الجعفری» بار دیگر تجاوز ترکیه به خاک عراق را مردود دانست

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در جدیدترین اظهارات خود در خصوص تجاوز نظامیان ترک به خاک این کشور تصریح کرد: بغداد همچنان اعلام می کند که این اقدام کاملا مردود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه العهد، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق بار دیگر ضمن «مردود» دانستن تجاوز نظامیان ترک به خاک این کشور، تصریح کرد: این اقدام نقض آشکار حاکمیت ملی عراق بوده و هست.

بر اساس این گزارش، وی در سخنانی در همین ارتباط اظهار داشت: بغداد آمادگی دارد تا در صورت عقب نشینی نظامیان ترکیه از خاک عراق، صفحه جدیدی را در روابط با آنکارا بگشاید.

وزیر خارجه عراق همچنین گفت: در صورتی که ترکیه اقدام به نقض حاکمیت ملی هر کشور دیگری به جز عراق می کرد، موضع دولت بغداد در قبال این تجاوز تغییر نمی کرد.

الجعفری در ادامه افزود: ما هیچگاه به دنبال افزایش تنش ها در روابط با آنکارا نبودیم، با این وجود مقامات ترکیه تنش ها را افزایش می دهند. در هر صورت آنها باید بدانند که ما هم گزینه هایی را برای مقابله با تجاوز نظامیان ترک به خاک عراق در اختیار داریم.

شایان ذکر است که صدها نظامی ترکیه در اوایل دسامبر جاری به طور غیر قانونی وارد عراق در منطقه بعشیقه دراستان نینوا شده اند.عراق اعلام کرده است که موضوع را در شورای امنیت بررسی خواهد کرد.این درحالی است که ترکیه تاکنون به درخواست عراق برای خروج از اراضی این کشور توجهی نکرده است.

کد N1079726

وبگردی