آفتاب
معاون مرکز دانشجویی حقوق بشر با اشاره به حادثه نیجریه:

سازمان کنفرانس اسلامی قدرت بین‌المللی خود را بکار گیرد

سازمان کنفرانس اسلامی قدرت بین‌المللی خود را بکار گیرد

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر گفت: نژادپرستی باید ریشه‌کن شود و همچنین سازمان ملل باید نسبت به حادثه وحشیانه نیجریه قاطعانه ورود پیدا کند.

سامان نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با محکوم کردن اقدام ارتش نیجریه و کشتن مسلمانان این کشور گفت: کشتار صدها انسان در یک روز فاجعه دردناکی است. ما معتقدیم این جنایت در راستای پروپاگاندای حاکمیتی ایجاد شده است، همچنین معتقدیم نباید تفاوتی بین رنگ خون مسلمانان نیجریه‌ای و مردم فرانسه وجود داشته باشد.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر ادامه داد: متاسفانه در روز روشن ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر نقض شده است و شاهد یک خفقان عجیب در کشور نیجریه بوده و هستیم؛ لذا از دولت مسلمان نیجریه می‌خواهیم هرچه سریع‌تر نسبت به ثبات و آرامش کشور اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از سازمان ملل متحد تقاضا داریم واکنش قاطعانه‌ای نسبت به این حادثه داشته باشد، اظهار کرد: ترس زیادی در رابطه با گسترش شیعه بین وهابیت به وجود آمده است. در حالی که مذاهب باید در کنار یکدیگر بوده و هر کس در ابراز عقیده آزاد باشد.

نیازی تصریح کرد: ارتش فرمایشی نیجریه به بهانه مضحکی این جنایت وحشیانه را انجام داد؛ راهکار این است که هرچه سریعتر تنش‌ها کاسته شود که در این راستا دولت و مردم باید کمک کرده و اتحاد بیشتری داشته باشند.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر گفت: از سازمان کنفرانس اسلامی تقاضا داریم قدرت بین‌المللی خود را بکار گیرد و همچنین پیشنهاد می‌دهیم کمیته حقیقت‌یابی برای این موضوع تشکیل شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم نژادپرستی در دنیا ریشه‌کن شود، ادامه داد: با توجه به حادثه فرانسه و اقدام ارتش نیجریه، بوی نژادپرستی استشمام می‌شود؛ زیرا وقتی مردم فرانسه در یک اقدام تروریستی کشته شدند، اقدامات بین‌المللی زیادی صورت گرفت و حتی برخی کشورهای غربی مصمم شدند هرچه سریعتر ریشه داعش را از بین ببرند، اما بعد از اقدام وحشیانه ارتش نیجریه، سکوت رسانه‌ای انجام شد که باید این سکوت شکسته شود.

نیازی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم کشورهایی که دارای ادیان و فرق مختلف هستند از نمونه و مدل موفق جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرند. در جمهوری اسلامی ایران همه ادیان با صلح و دوستی و امنیت پایدار در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و حتی در مجلس شورای اسلامی دارای نماینده هستند.

وی اظهار کرد: مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای پیگیری ابعاد حقوقی فاجعه زاریا اعلام می‌کند.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر در پایان ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح و آغاز سال جدید میلادی، اظهار امیدواری کرد سال جدید میلادی، سالی پر از صلح، ثبات و امنیت در سراسر دنیا باشد.

انتهای پیام

کد N1079639

وبگردی