آفتاب
قائم مقام وزیر کشور خبر داد

ثبت‌نام‌ از داوطلبین نمایندگی مجلس تا پایان امروز

ثبت‌نام‌ از داوطلبین نمایندگی مجلس تا پایان امروز

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: تا پایان امروز هر زمانی که داوطلبان به ستاد وزارت کشور و حوزه های فرمانداری مراجعه کنند کار ثبت نامشان انجام می‌شود، توصیه می‌شود داوطلبان به ستاد وزارت کشور نیایند، چرا که تراکم این ستاد زیاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، حسینعلی امیری دبیر ستاد انتخابات کشور در آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روند نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین مجلس شورای اسلامی تااین لحظه در سراسر کشور با استقبال خوبی روبه‌رو شده است و کار نام‌نویسی علاوه بر ستاد وزارت کشور در 207 فرمانداری حوزه اصلی انجام می‌شود.

وی گفت: امروز آخرین روز از نام‌نویسی داوطلبان است. توصیه ما به کسانی که قصد نام‌نویسی در این روز را دارند این است که تنها به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه نکنند؛ چراکه شاهد تراکم زیاد جمعیت در این ستاد هستیم.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند به فرمانداری‌های 207 حوزه اصلی مراجعه کنند. نام نویسی از داوطلبان تا پایان وقت امروز ادامه دارد و تا هر زمانی که افراد برای نام‌نویسی مراجعه کنند روند کاری شان انجام خواهد شد.

قائم مقام وزیر کشور در ارتباط با روند بررسی صلاحیت‌ها نیزاظهار کرد: پرونده بررسی صلاحیت ها بعد از پایان نام‌نویسی به هیأت های اجرایی که معتمدین و برگزیدگان مردم هستند ارسال می‌شود . این هیأت ها کار بررسی خود را از فردا آغاز می‌کنند. هیأت‌های اجرایی بر اساس مراجعه به مراجع چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، ثبت احوال، دادستانی و نیروی انتظامی بررسی خودرا انجام می‌دهند، البته اجازه تحقیق محلی نیز دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:‌ نتیجه بررسی صلاحیت ها توسط هیأت های اجرایی به هیأت های نظارت ارسال می‌شود که آن‌ها نیز مرجع بررسی صلاحیت مجدد هستند. هیأت های نظارت پس از بررسی صلاحیت نظر خود را به شورای نگهبان اعلام می‌کنند و این شورا نیز پس از بررسی نظر نهایی خود را می‌گوید.

امیری خاطر نشان کرد: البته چند روزی نیز برای بررسی اعتراضات داوطلبین رد صلاحیت شده در نظر گرفته می‌شود و در نهایت اسامی قطعی و نهایی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس به وزارت کشور اعلام خواهد شد. وزارت کشور هم بر اساس جدول زمانبندی کار انتشار اسامی داوطلبان را انجام می‌دهد و از آن پس می‌توانند داوطلبان تبلیغات خود را آغاز کنند. امیدواریم که در انتخابات پیش رو شاهد ارتقای وحدت امنیت و انسجام ملی باشیم.

انتهای پیام

کد N1079589

وبگردی