آفتاب
حاشیه های مهر از هفتمین روز ثبت نام؛

لشگرکشی بی‌مجوزها به وزارت کشور/تریبون دهه شصتی ها هم آمد

لشگرکشی بی‌مجوزها به وزارت کشور/تریبون دهه شصتی ها هم آمد

ششمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور وزرای دولت گذشته آغاز شد با حاشیه جالبی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین روز ثبت نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم مانند پنجمین روز با ثبت نام وزاری احمدی نژاد آغاز شد.

آغاز ثبت نام با کاندیداتوری وزاری احمدی نژاد

مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، پروزیر کاظمی معاون و خلیلیان وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد از اولین چهره هایی بودند که خبر ثبت نام انان در رسانه ها منتشر شد. دیروز هم حسینی و عباسی اولین چهره هایی بودند که برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور آمدند.

البته امروز حضور نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی هم پررنگ بود و تعدادی از آنان در وزارت کشور و فرمانداری تهران ثبت نام کردند که اکثرا هم از حوزه انتخابیه تهران داوطلب شدند.

عکس یادگاری کاندیداها با یکدیگر

نمایندگان فعلی و سابق مجلس که باید در صف طولانی مدت برای انجام مراحل ثبت نام می ایستادند با یکدیگر مصافحه می کردند و با گرفتن عکس یادگاری سوژه جذابی برای عکاسان فراهم می کردند که در این میان عکس یادگاری لاله افتخاری با حمید صافدل معاون وزیر بازرگانی دولت گذشته بیشتر نظرها را به خود جلب کرد.

علاوه بر چهره های مجلسی بازار ثبت نام چهره های حزبی و سیاسی هم داغ بود بطوریکه برخی از احزاب بطور گروهی در سراسر کشور به حوزه های ناتخابیه مراجعه و ثبت نام کردند.

ثبت نام همزمان اتحاد ملتی ها

یکی از این احزاب، حزب اتحاد ملت بود که هنوز پروانه فعالیت اش هم صادر نشده است. اکثر اعضای این حزب که از اعضای حزب منحله مشارکت و هستند بدلیل احتمال ردصلاحیت چهره های جوان حزب را برای ثبت نام در انتخابات مجلس راهی وزارت کشور کرده بودند که از جمله آنان حسین نقاشی و الهام فخاری بود. علاوه بر این غلامحسین تکفلی و خلیلی اردکانی از متحصنین مجلس ششم نیز در قالب حزب اتحاد ملت در انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

حوالپرسی داوطلبان با چهره های قدیمی موتلفه

نوبت به حزب موتلفه رسید. بادامچیان و حبیبی از پیشکسوتان و اعضای ارشد این حزب به همراه مهدی صولی رئیس شاخه جوانان موتلفه در انتخابات مجلس ثبت نام کردند. درحالیکه بادامچیان و حبیبی در صف انتظار برای طی مراحل ثبت نام ایستاده بودند دیگر داوطلبان که چهره این دو عضو قدیمی موتلفه را می شناختند برای سلام و احوال پرسی نزد آنان می رفتند.

البته دیگر اعضای جوان حزب موتلفه نیز امروز همزمان با ثبت نام حبیبی و بادامچیان از دیگر حوزه های انتخابیه از سراسر کشور ثبت نام کردند.

احوال پرسی یکی از خانم ها با اعضای موتلفه نظرها را جلب کرد. او از اعضای حزب کارگزارن بود. وی که نسرین نیک فال آذر نام داشت گفت «به صورت مستقل وارد انتخابات شدم چراکه حزب کارگزاران اعضای قدری دار که نوبت به من نمی رسد.»

برای رساندم صدای معلمان به مجلس ثبت نام کردم

امروز هم خانم های داوطلب زیاد به چشم می خورد و در صف انتظار از هر چهار تا مردی که ایستاده بودند یک خانم هم دیده می شد. این خانم ها که اکثر دبیرآموزش و پرورش بودند و می دانستند بدلیل موقعیتشان زیاد شانسی برای ورود به خانه ملت را ندارند هدف از حضورشان در انتخابات را تغییر وضعیت بد آموزش و پرورش عنوان کردند. یکی از انها از وضعیت مالی معلمان گله داشت و دیگری از روش تدریس. خانم دیگری هم می گفت آمده ام صدای همکارانم را به گوش مجلس برسانم.

نماینده جامعه معلولان

 

البته جامعه معلولین کشور هم نماینده ای داشت. علامرضا احمدی رئیس انجمن معلولین کشور که خود او هم معلول بود گفت به نمایندگی از این شهروندان در انتخابات ثبت نام می کنم.

حضور نامزد ها با لباس های بومی

حضور نامزدهای انتخابات با لباس های بومی نبز جالب توجه بود. امید کریمیان نماینده مردم مریوان در مجلس با لباس کردی و به همران دو دخترش در وزارت کشور برای ثبت نام حضور یافته بود.

فرد دیگری که ادعا می کرد از نمایندگان اولین دوره مردم اهواز در شورای شهر بوده است نیز با لباس عربی در وزارت کشور برای ثبت نام حاضر شده بود، وی که ساکن تهران بود در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا برای ثبت نام به اهواز مراجعه نکردید تا مردم استان تان در جریان حضور شما در انتخابات قرار بگیردند، گفت: اگر با این لباس به اهواز برای ثبت نام می رفتم عادی بود اما در تهران این لباس به عنوان یک نماد مورد توجه همه قرار می گیرد  و رسانه های دنیا می فهمند که حضور قومیت ها در انتخابات جمهوری اسلامی آزاد است.

زوج جوان کاندیدا

زن و شوهر جوانی برای ثبت نام به وزارت کشور آمده بودند، وقتی در مورد انگیزه شان برای حضور در انتخابات مورد سئوال خبرنگاران قرار گرفتند اعلام کردند قصد دارند تریبون جوانان دهه شصت و جامعه کارگری باشند زیرا این دو قشر در مجلس تریبونی ندارند. آن ها ادعا کردند محجوب و قاضی پور هم نماینده کارگران در مجلس نیستند زیرا حتی یک روز هم کارگر نبوده اند و آقای قاضی پور فروشنده عمده لوازم یدکی بوده است.

 

کد N1079347

وبگردی