آفتاب

رمضان شلح: فلسطین وارد ائتلاف‌های منطقه‌ای نمی‌شود/انتفاضه اعتبار فلسطین را بازگرداند

رمضان شلح: فلسطین وارد ائتلاف‌های منطقه‌ای نمی‌شود/انتفاضه اعتبار فلسطین را بازگرداند

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که انتفاضه قدس پیام‌های متعددی در زمینه‌های مختلف دارد و هر چقدر هم طرف‌های مختلف تلاش کنند، مساله فلسطین همچنان مساله مرکزی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، دکتر رمضان عبد الله شلح در سخنرانی خود در جریان کنفرانس تبلیغی "میعادگاه اسرای پیامبر را یاری کن" در شهر غزه خاطرنشان کرد که پیام انتفاضه به کل جهانیان این است:« من فلسطین، من قدس؛ فراموش شدنی نیستیم و هر چقدر هم شما به مسائل دیگر سرگرم باشید، چرخ روزگار خواهد چرخید تا به نقطه صفر برگردید و به این واقعیت پی ببرید که شما با مشکل اصلی دوران معاصر که همان مساله فلسطین و درد و رنج ملت آن و آرمانش است، مواجه هستید.»

وی افزود: «پیام دوم انتفاضه قدس این است که نسل انتفاضه را جوانان و نسل اسامه بن زید تشکیل می‌دهند که یادآور ارتباط پیامبر گرامی اسلام (ص) با فلسطین است.»

این رهبر برجسته فلسطینی خاطرنشان کرد که پیامبر گرامی اسلام (ص) در بستر وفات همواره بر این مساله تاکید می‌کرد که به ارتش اسامه بن زید در جنگ با رومی‌ها در فلسطین کمک کنید.

وی افزود: پیام سوم انتفاضه برای جهان عرب و اسلام این بود که کشورهای دنباله روی رژیم صهیونیستی که انتظار دارند این رژیم به آنها در این وضعیت ناآرام منطقه کمک کند، باید بدانند که «اسرائیلی که انتظار دارید از شما حمایت بکند، حتی نمی‌تواند از خود در برابر سلاح سرد فلسطینی‌ها و وسایل آشپزخانه که ملت فلسطین برای دفاع از خود انتخاب کرده‌اند، دفاع کند.»

شلح تصریح کرد که رژیم صهیونیستی می تواند با نظام ها و دولت ها توافقنامه صلح امضا کند و سفارتخانه و کنسولگری خود در این کشورها را افتتاح کند و یا حتی پرچم خود را در پایتخت کشورهای مذکور به اهتزاز درآورد، اما هرگز نمی تواند مشروعیت کسب کند و وضعیت موجودیت خود در این منطقه را به حالت طبیعی درآورد. وی افزود ملت مصر پس از گذشت 36 سال از امضای توافقنامه کمپ دیوید همچنان مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و ملت اردن هم که نظام شان توافقنامه وادی عربه را با این رژیم امضا کرده است، وضعیت مشابهی دارند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که پروژه صهیونیستی با وجود تمامی موفقیت‌های خود، در عرصه‌های مختلف شکست خورده است که از جمله آنها می‌توان به ناکامی در حل مساله یهودیت و جذب تمامی یهودیان جهان به فلسطین اشغالی اشاره کرد و علاوه بر این، هر گاه این رژیم جنگی علیه باریکه غزه به راه می‌اندازد، مهاجرت معکوس از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی همچنین نتوانسته است کشور بزرگ یهودی تشکیل دهد و تا به امروز مرزهای امنی برای خود ترسیم کند. این رژیم نمی‌تواند ملت فلسطین را از روی نقشه فلسطین و جهان حذف کند و اراده این ملت را بشکند. از سوی دیگر، رژیم اشغالگر قدس دیگر بر خلاف گذشته قدرت پیروزی در جنگ ها را ندارد و شکست آن در جنگ‌های غزه و لبنان مصداق بارزی برای این مدعاست.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نتوانسته است به صلح دست پیدا کند؛ چرا که تنها به صلح ناشی از سلطه جویی و سیطره طلبی و تحمیل امنیت موقتی اعتقاد دارد.

این رهبر برجسته فلسطینی همچنین تصریح کرد: فلسطین خود را درگیر جبهه بندی‌ها و ائتلاف‌های منطقه‌ای نمی‌کند و ما از تلاش برخی طرف‌ها برای کشاندن پای فلسطین به ائتلاف‌های منطقه‌ای به بهانه جنگ علیه تروریسم تعجب می‌کنیم و آنرا محکوم می‌نماییم؛ انگار که ما خود قربانی آشکار تروریسم دولتی و سازمان یافته رژیم صهیونیستی نیستیم و گویی که فلسطین آزاد شده است و قدس از لوث وجود اشغالگران صهیونیست پاکسازی شده است و ما می‌خواهیم نیروی اضافی‌مان را در بازی "هرج و مرج" بیهوده در منطقه استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد N1079272

وبگردی