آفتاب

گزارش ایسنا از نشست هم اندیشی اصلاح طلبان در کانون توحید

گزارش ایسنا از نشست هم اندیشی اصلاح طلبان در کانون توحید

نشست هم اندیشی اصلاح طلبان سراسر کشور با عنوان خانه‌ای برای ملت، به همت مجمع نیروهای خط امام (ره) در کانون توحید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه ای دبیر کل مجمع نیروهای خط امام طی سخنانی با بیان اظهارکرد: بسیای ازبی اخلاقی‌های موجود درجامعه ریشه در مناسبات ناعادلانه سیاسی ، اقتصادی وفرهنگی دارد و زمانی که بی عدالتی مروج بی اخلاقی شود و از طرفی آزادی واخلاق نیز به واسطه بی عدالتی‌ها محدود گردد با چرخه معیوبی مواجه خواهیم شد که تحقق یک جامعه مبتنی بر آزادی و اخلاق و عدالت را ناممکن می‌سازد.

وی همچنین با بیان این که درطول دولت‌های نهم و دهم شاهد این بودیم که عده‌ای با روش‌های غیر اخلاقی به دنبال ایجاد عدالت در جامعه بودند گفت: ما همگی شاهد بودیم که چگونه عده ای در دولت‌های نهم و دهم با روشهای غیر قانونی و با زیر پا گذاشتن بدیهی‌ترین اصول اخلاقی به دنبال اجرای عدالت و کوتاه کردن دست عده‌ای از بیت‌المال بودند اما نتیجه این شد که هم اخلاق قربانی گردید و هم فسادهای اقتصادی بی سابقه‌ای رخ داد.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اصلاحات نه یک هدف بلکه وسیله‌ای برای تحقق اهداف سه گانه آزادی ،اخلاق و عدالت است اظهار کرد: اصلاح طلبان معتقدند که از طریق فعالیت‌های اصلاحی به اهداف خود برسند و یک توسعه همه جانبه را در جامعه ایجاد کنند و چنانچه عده‌ای معتقد به براندازی هستند آنها رانمی‌توان اصلاح طلب نامید.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای عدالت لازم است دروغ‌گویی را کنار بگذاریم اظهار کرد: عدالت باید در همه امور و از جمله در انتخابات آینده رعایت شود و وقتی رهبری بر حق الناس بودن رای مردم تاکید می‌کند به نظرم ممیزان محترم باید به نظرات رهبری شدیدا توجه کرده و آن را جدی بگیرند.

خامنه‌ای با تاکید بر اینکه هر سه مفهوم آزادی، اخلاق و عدالت دردین اسلام و کتاب آسمانی‌اش مورد توجه قرار گرفته است اظهار کرد: امیدوارم دولت با دیپلماسی مدبرانه‌ای که در برخورد با کشورهای 1+5 در پیش گرفت بتواند نسبت به حقوق یکایک مردم جامعه متوجه باشد وبا برقراری عدالت حقوق مردم را تضمین کند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم نمایندگان مجلس کسانی باشند که نماینده واقعی مردم بوده و از دولتی که حمایت مردم را با خود به همراه دارد؛ حمایت کرده و پشتیبان آن باشد.

او در پایان سخنانش با اشاره به این که اصلاح طلبان به حق معتقد هستند که هیچ فرقی میان زنان و مردان نیست و هیچ مانعی در حضور بیشتر زنان نسبت به مردان در عرصه‌های مدیریتی وجود ندارد اظهار کرد: ما معتقدیم باید به زنان فرصت دهیم تا خودشان را نشان دهند و لزوما نیز برای حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی سقف خاصی در نظر نداریم. اگر هر زنی احساس می‌کند می‌تواند در انتخابات کاندیدا شود و کمک حال رفع مشکلات مردم باشد ما نیز از تصمیم او پشتیبانی می‌کنیم.

ادامه دارد ...

کد N1079249

وبگردی