آفتاب

وال استریت ژورنال فاش کرد:تلاشهای آمریکا برای براندازی نظام سوریه با شکست مواجه شده بود

وال استریت ژورنال فاش کرد:تلاشهای آمریکا برای براندازی نظام سوریه با شکست مواجه شده بود

واحدمرکزی خبر نوشت: دولت آمریکا سال ها تلاش کرده بود با برقراری ارتباط محرمانه با برخی عناصر نظام سوریه ، برای براندازی بشار اسد، رئیس جمهور این کشور اقدام کند.


روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از برخی مقامات عرب و آمریکایی با اشاره به این موضوع نوشت البته این تلاش های آمریکا برای براندازی دولت سوریه موفقیت آمیز نبود.
وال استریت در گزارشی به قلم نور مالاس افزود در ابتدا آمریکا به دنبال یافتن شکاف هایی درون حکومت بشار اسد بود تا با بهره گیری از آنها یک کودتای نظامی راه اندازی کند که این تلاش موفق نبود.
برخلاف ارتباط مخفی کاخ سفید با برخی کشورها ، این تلاش در خصوص سوریه هیچگاه سرعت پیدا نکرد و ارتباطات همچنان محدود ماند. این اطلاعات براساس مصاحبه هایی که با بیش از بیست نفر از جمله مقامات کنونی و سابق آمریکایی، عرب و دیپلمات ها انجام شده، جمع آوری شده است. پیش از این درباره بیشتر این ارتباط ها گزارشی تهیه نشده بود.
به گفته مقامات آمریکایی ارتباط ها با حکومت اسد ابتدا بر روی موضوعات خاص متمرکز بود. در بعضی موارد مقامات ارشد به طور مستقیم با یکدیگر سخن می گفتند و در برخی موارد از طریق میانجی هایی مانند روسیه ، ایران و متحدان اسد پیام هایی ارسال می شد.
در مواقع مختلف اسد هم تلاش کرد به دولت اوباما نزدیک شود تا بگوید آمریکا باید برای جنگ با تروریسم با وی متحد شود.

4949

کد N1079187

وبگردی