آفتاب

سخنان رحیم صفوی درباره نفوذ بدون حضور خبرنگاران/ تأمین امنیت رژیم صهیونیستی هدف اول آمریکا است

سخنان رحیم صفوی درباره نفوذ بدون حضور خبرنگاران/ تأمین امنیت رژیم صهیونیستی هدف اول آمریکا است

مهر نوشت: دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: هدف اول آمریکا در تحولات سوریه تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در بلندمدت و میان مدت است.

سردار سیدیحیی رحیم صفوی شامگاه چهارشنبه در همایش رفتارشناسی نفوذ استکبار و بررسی اوضاع منطقه که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، به بررسی چرایی، چگونگی و چشم‌انداز بحران سوریه و نقش بازیگران موثر آن پرداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم موفقیت بازیگران داخلی و خارجی به اهدافی که در مورد تحولات سوریه تصور می‌کردند، یک سئوال اصلی و سه سئوال فرعی در مسئله سوریه مطرح است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: سئوال اصلی این است که روند تحولات پس از ۵ سال که از ماجرای سوریه می‌گذرد، آیا به سمت تغییر حاکمیت و به نفع بازیگران پیش می‌رود یا تثبیت حاکمیت موجود؟

به گفته رحیم صفوی، مولفه‌های تثبیت حاکمیت در سوریه، جایگاه فعلی حاکمیت سوریه در ارتقای منافع حیاتی و حفظ یا از بین رفتن منافع حیاتی در صورت عدم تثبیت حاکمیت سوریه از دیگر مسائل تحولات سوریه است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره عدم صداقت آمریکایی‌ها و متاثربودن پدیده سوریه از علایق آمریکا و صهیونیست‌ها و همسویان آنها اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه آمریکا از بحران سوریه چه اهدافی را دنبال می‌کند مهم است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری تأکید کرد: هدف اول آمریکا در مسئله سوریه تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در بلندمدت و میان مدت است.

ادامه سخنان سردار رحیم صفوی بدون حضور خبرنگاران رسانه‌های جمعی بیان شد.

2727

 

 

کد N1079139

وبگردی