آفتاب

ناطق نوری: مجاهدت روحانیون در جمهوری اسلامی، امری طبیعی و بزرگ است

ناطق نوری: مجاهدت روحانیون در جمهوری اسلامی، امری طبیعی و بزرگ است

ایسنا نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجاهدت و رشادت روحانیون در نظام مقدس جمهوری اسلامی، امری طبیعی و بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم هفتمین سالگروز درگذشت آیت الله جمی، امام جمعه فقید آبادان که امروز(3 دی ماه) در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: روحانیت شیعه در طول تاریخ در هر جا که لازم بوده، پیشتاز بوده‌اند و در مبارزه علیه استبداد و ستمگری و استکبار و هر آنجا که استقلال کشور به خطر می افتد، حضور دارد.

وی با بیان این که مجاهدت و رشادت روحانیون در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک امر طبیعی و بزرگ است، گفت: هر گاه حرکتی علیه ظلم و ستم و متجاوزان بوده است، روحانیت شیعه افتخار پیشتازی و رهبری حرکت را داشته و آنجا که حریم اعتقادات مردم تهدید می شد و اگر بنا بود حقی از مردم ضایع شود، علما و روحانیون با دفاع از ولایت و امامت و امت مبارز، جانانه ایستاده اند.

وی اظهار کرد: در راس علما، امام خمینی(ره) بود که فریاد حق علیه باطل در ماجرای انجمن های ایالتی و ولایتی را سر داد و به شاه فهماند که اگر آیت الله بروجردی از دنیا رفته است، او نمی تواند به اهدافش برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از نشانه های روشنی و متفکر بودن آیت الله جمی هنگامی بود که در جریان کاپیتولاسیون و تبعید امام(ره)، آیت الله جمی در سخنرانی نماز جمعه خود هوشمندانه و در زمان خفقان، هجرت امام(ره) را به هجرت پیامبر و ترک مکه نسبت داد و بازگشت پیروزمندانه ایشان را نوید داد.

ناطق نوری عنوان کرد: در جنگ وشرایطی که دشمن، آبادان و خرمشهر را محاصره کرده بود، زن و بچه مردم با دلگرمی به حضور روحانیون از جمله آیت الله دهدشتی و آیت الله جمی و دیگر حضرات در این منطقه ماندند و در نهایت آبادان محفوظ ماند و سقوط نکرد که نقش روحانیون انقلابی، ولایی، مبارز و عاشق رهبری به صورت واضح در این امر مشهود بود.

2727

 

 

کد N1079136

وبگردی