آفتاب

آیت الله یزدی: نظارت بر عمل و بقای شرایط موجود در رهبری از وظایف مجلس خبرگان است

آیت الله یزدی: نظارت بر عمل و بقای شرایط موجود در رهبری از وظایف مجلس خبرگان است

رئیس مجلس خبرگان گفت: انتخاب رهبر، نظارت بر عمل و بقای شرایط موجود در رهبری از وظایف مجلس خبرگان است.

مهر نوشت: آیت‌الله محمد یزدی در نهمین کمیسیون مشترک هیئت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در قم با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور اظهار داشت: با ادله‌هایی تصمیم گرفته شد تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با هم برگزار شود.

وی با بیان اینکه کلید جمهوریت و اسلامیت نظام در دست مجلس خبرگان رهبری است، افزود: شرایطی که برای مجلس خبرگان رهبری در قانون به آن اشاره شده است، هم جمهوریت و هم اسلامیت را در نظر گرفته و این مردم هستند که می‌بایست افراد واجد شرایط را انتخاب کنند.

آیت‌الله یزدی همچنین عنوان داشت: همزمانی برگزاری انتخابات مجلس خبرگان با انتخابات مجلس شورای اسلامی نباید موجب فراموشی اهمیت مجلس خبرگان شود، چرا که مجلس خبرگان مهمترین بخش تشکیلاتی نظام جمهوری اسلامی ایران است و از این مجلس است که رهبری تعیین می‌شود. اعضای خبرگان با انتخاب مردم و بر اساس سهمیه هر استان معرفی می‌شوند که مهمترین وظیفه آنها تعیین رهبری است.

وی افزود: در ابتدای انقلاب، مردم امام راحل را به رهبری انتخاب کردند و امام خمینی(ره) نیز قبل از پیروزی انقلاب مسئله ولایت فقیه را در حوزه نجف تدریس می‌کرد و بعد از انقلاب نیز به آن امر کرد و سپس این مجلس خبرگان بود که رهبر معظم انقلاب را برای رهبری انقلاب برگزید.

آیت‌الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نحوه ثبت‌نام برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: قانون انتخابات نام‌نویسی را برای همگان آزاد گذاشته است و متاسفانه می‌بینیم خانمی با یک وضعیت نامناسب و با بدحجابی برای مجلس خبرگان ثبت‌نام می‌کند و بعد هم مطرح می‌شود که ثبت‌نام که مشکلی ندارد و برای همگان آزاد است.

وی افزود: حدود ۸۰۰ نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان ۸۸ نفر به این مجلس راه می‌یابند، بر این اساس این تعداد زیاد کاندیداها به نظر می‌رسد اهداف دیگری را دنبال می‌کند.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه نظارت بر عمل و بقای شرایط موجود در رهبری از دیگر وظایف مجلس خبرگان است، افزود: تحقیقات و بررسی‌های کمیسیون مربوطه نشان می‌دهد نظام اسلامی تاکنون به بهترین وجه ممکن رهبری شده و از فراز و نشیب‌های مختلفی عبور داده شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جامعه را نباید در آستانه انتخابات دوقطبی و آن را تکه‌تکه کرد و می‌بایست از همه اقشار برای پیشبرد اهداف مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی استفاده کرد. گروه‌بندی‌های سیاسی را باید کنار گذاشت و تنها برای رضای خدا و آینده کشور و آرمان‌های امام راحل وارد صحنه شد و امیدواریم که انتخابات خوبی را در اسفندماه داشته باشیم.

2727

 

 

کد N1079135

وبگردی