آفتاب

واکنش سیاستمداری که اردوغان او را به حمایت از ایران متهم کرد: اگر بمیرم اردوغان مرا کشته است

واکنش سیاستمداری که اردوغان او را به حمایت از ایران متهم کرد: اگر بمیرم اردوغان مرا کشته است

سیاستمداری که رجب طیب اردوغان دیروز او را به خیانت به کشور و حمایت از ایران در صورتیکه جنگی میان دو کشور درگیرد متهم کرده بود به اظهارات او واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه زمان سیاستمداری که اردوغان از او نام نبرده بود ولی او را به خیانت به ترکیه متهم کرده بود نماینده حزب جمهوریت خلق یا سی.اچ.پی بوده است.

او در واکنش به اظهارات تهدید آمیز اردوغان که وی را به همدستی با تروریست ها و ایران علیه منافع ترکیه متهم کرده بود گفت تهدید هایی دریافت کرده ام و اردوغان را مسئول این تهدیدها می دانم.

نماینده حزب جمهوریت خلق در مجلس ترکیه که اردوغان گفته بود از راه یافتن چنین نمایندگی به مجلس کشور شگفت زده شده است گفت : تهدیدهایی دریافت کرده ام و با خطر مرگ مواجه شده ام و اگر حادثه ای برای من پیش بیاید اردوغان مقصر آن است.

اَرَن اَردَم نماینده استانبول در مجلس ترکیه است و دیروز بدون اینکه نامی از او برده شود مورد شدیدترین اتهامات و تهدیدها از سوی اردوغان قرار گرفت.

بیشترین ناراحتی اردوغان از این نماینده مجلس ترکیه مصاحبه اخیر او با تلویزیون روسیه بود. اردم در این مصاحبه صراحتا دولت اردوغان را به همکاری با تکفیری ها متهم کرده و گفته بود این کشور برای آنها سلاح شیمیایی از جمله گاز سارین ارسال کرده است.او سپس گفت اگر جنگی بین ایران و ترکیه در بگیرد من در کنار ایران خواهم ایستاد.

 رئیس جمهور ترکیه نیز دیروز به طور مبسوط به این نماینده مجلس ترکیه حمله کرد و  او را به خاطر این مواضعش خائن قلمداد کرد و گفت ترکیه جای خائنین نیست و ما حساب این افراد را به خوبی خواهیم رسید.
اردوغان گفت : رئیس حزبی که این شخص مشکوک را به نمایندگی مجلس رسانده است نیز از دیدگاه من پیرو راه اوست.
ارن اردم با اشاره به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه ضد وی ، گفت: من و افراد خانواده ام به راه و روش مختلف تهدید شدیم. 4 روز قبل از وزارت کشور درخواست محافظت کردم اما هنوز برای ما محافظ اختصاص نداده اند.
وی دیروز با اعلام اینکه زندگی من در خطر است ، گفت : اگر حادثه ای برایم روی دهد ، مقصر اردوغان ، احمد داوداوغلو و رسانه های نزدیک به آنان هستند.

4949

 

کد N1078955

وبگردی