آفتاب

جزئیات آخرین جلسه کمیته انتخابات جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان

جزئیات آخرین جلسه کمیته انتخابات جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان

۶۲ نامزد مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علیمه قم در انتخابات خبرگان مشخص شدند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت خبری «پایشجامعه مدرسین از چند هفته قبل جلسات متعددی برای بررسی ویژگی نامزدهای خبرگان برگزار کرده و اسامی مختلفی در کمیته انتخابات این تشکل سیاسی مذهبی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

یک منبع نزدیک به این تشکل به «پایش»، گفت که در اکثر حوزه های انتخابیه نامزدهای جامعه مدرسین انتخاب شده اند و رایزنی ها برای انتخاب ۲۷ نامزد باقیمانده همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، در کمیته انتخابات جامعه مدرسین، درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی رای گیری شده و اکثریت اعضا رای منفی داده اند. قرار است تصمیم گیری نهایی درباره اعلام حمایت از آقای هاشمی در جلسه اصلی جامعه مدرسین انجام شود. پیش بینی می شود اعضای جامعه مدرسین برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی، از حمایت از هاشمی رفسنجانی خودداری کنند. رفسنجانی در همه ادوار گذشته انتخابات حائز بیشترین آرا در انتخابات خبرگان بوده و گمان می رود در این دوره از انتخابات نیز برای پیروزی در انتخابات مشکل چندانی نداشته باشد.

پیش از این «پایش» از مخالفت اکثریت اعضای جامعه مدرسین با حمایت از نامزدی هاشمی در یک رای گیری غیر رسمی خبر داده بود.

به گفته این منبع نزدیک به جامعه مدرسین، این تشکل روحانی در این دوره از انتخابات از نامزدی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز حمایت نخواهد کرد.

با وجود آنکه کمیته انتخابات جامعه مدرسین به حمایت از نامزدی آیت الله نورمفیدی رای داده بود اما در جلسه اصلی جامعه مدرسین با گنجاندن نام وی در فهرست انتخاباتی جامعه مخالفت شد و مقرر گردید جامعه مدرسین درباره انتخابات خبرگان در استان گلستان سکوت اختیار کند.

1729

کد N1078664

وبگردی