آفتاب

گسترش مناسبات، محور دیدار «اشرف غنی» با مقامات آذربایجان

گسترش مناسبات، محور دیدار «اشرف غنی» با مقامات آذربایجان

رئیس جمهوری افغانستان در راستای گسترش همکاری های تجاری و سرمایه گذاری با مقامات کشور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «بخدی» افغانستان، «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان در راستای گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری، در سفر به «باکو» با نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس مجلس آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین در دیدار با شماری از تاجران آذربایجانی، از آنان برای سرمایه گذاری در افغانستان دعوت کرد. رییس جمهوری افغانستان در گفتگو با «آرتو راسی زاده» نخست وزیر آذربایجان گفت کشورش بستر خوبی برای سرمایه گذاری تاجران خارجی از جمله تاجران آذربایجانی است و دولت افغانستان نیز اطمیان می دهد که زمینه های خوبی سرمایه گذاری برای آنان را فراهم کند.

اشرف غنی همچنین در گفتگو با «اوقتای صابر اسدوف» رئیس مجلس آذربایجان از وی دعوت کرد با سفر به افغانستان،+ با اعضای مجلس این کشور دیدار و گفتگو کند. در این دیدار مقامات آذربایجان همچنین اطمینان دادند که از دولت پاکستان همواره حمایت خواهند کرد.

رئیس جمهور افغانستان در مورد جلوگیری از آسیب های احتمالی سرمایه گذاری در افغانستان نیز گفت با نهاد های بین المللی از جمله بانک جهانی در حال گفتگو است تا به شکل بی طرفانه به بررسی اختصاص دادن بیمه به سرمایه گذاران در افغانستان بپردازند.

کد N1078624

وبگردی