آفتاب
مهر گزارش می‌دهد؛

بازار داغ ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان در قم

بازار داغ ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان در قم

قم - آخرین مهلت کاندیداتوری مجلس خبرگان و بازار داغ کاندیداتوری در این مجلس، ثبت‌نام برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به حاشیه رانده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان قم امسال برای اولین بار به نیابت از وزارت کشور وظیفه ثبت‌نام از کاندیداهای خبرگان سایر استان‌ها را بر عهده داشت و طلاب، روحانیون و شخصیت‌های معروف در عرصه حوزه‌های علمیه و درس خارج، حضور چشمگیری را برای ثبت‌نام در شهرهای انتخابی خود داشتند که حاکی از رضایت و استقبال فراوان روحانیون است. استقبالی که موجب شد تاکنون ۲۲۵ نفر از ستاد انتخاباتی قم برای حوزه انتخابیه سایر استان‌ها ثبت‌نام کنند و تنور ثبت‌نام مجلس خبرگان در این شهر داغ باشد.

روز آخر ثبت‌نام خبرگان در ستاد انتخاباتی قم نیز شاهد حضور طلاب و روحانیونی بود که برای کاندیداتوری سایر شهرها به ستاد انتخاباتی قم مراجعه کرده‌اند و بیشتر مراجعات برای حضور در مجلس خبرگان مربوط به روز آخر است به طوری که در این روز ۱۰۰ نفر تاکنون برای کاندیداتوری خبرگان ثبت‌نام کردند که ۹۷ نفر از این تعداد برای حوزه انتخابیه سایر استان‌ها کاندیدا شدند.

آیت الله علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، حجت الاسلام سید علی عماد معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، آیت الله محمدباقر تحریری عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه، همچنین آیت الله هادوی تهرانی و آیت الله غروی از جمله افراد شاخصی بودند که در آخرین روز ثبت‌نام به ستاد انتخاباتی قم مراجعه و برای حوزه انتخابیه سایر استان‌های کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین آیت الله محمد یزدی، آیت الله محسنی گرکانی، آیت الله ممدوحی، آیت الله مرتضی مقتدایی، حجت الاسلام احمد مبلغی، آیت الله منصور مظاهری، حجت الاسلام محمد مهدی میرباقری، آیت الله مصباح یزدی، جت الاسلام حجت الله نیکی ملکی و آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نیز از جمله چهره‌هایی بودند که طی روزهای گذشته در فرمانداری قم برای سایر استان‌های کشور ثبت‌نام کردند.

حجت الاسلام حسین طوسی از اساتید حوزه علمیه که برای استان مازندران کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان شده است در گفتگو با خبرنگار مهر، حضور در انتخابات خبرگان را از جمله وظایف خود عنوان کرد و ضمن مهم برشمردن جایگاه خبرگان در کشور از تمهید وزارت کشور برای ثبت‌نام در قم استقبال کرد و گفت: من و خانواده‌ام در قم زندگی می‌کنیم و اگر قرار بود ثبت‌نام در این استان نباشد حداقل باید دو روز درس را تعطیل می‌کردم.

افراد دلسوز باید در صحنه باشند

آیت الله محمد باقر تحریری نیز که از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شده است در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه خبرگان جایگاه مهمی در نظام جمهوری اسلامی دارد گفت: افرادی که اعتقاد راسخ به حقانیت انقلاب و اصالت آن دارند و دلسوز نظام هستند باید در صحنه حاضر باشند.

وی ادامه داد: افرادی که در خبرگان حضور پیدا می‌کنند باید تسلط کامل به فقه، معارف و اوضاع جهان داشته باشند و با بصیرت کامل نسبت به آرمان‌های انقلاب حساس باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه فراهم شدن شرایط برای ثبت‌نام از ستاد انتخاباتی قم برای سایر حوزه انتخابیه را اقدام مناسبی عنوان و بیان کرد: این اقدام علاوه بر صرفه‌جویی در وقت از بسیاری رفت و آمده و تعطیلی دروس جلوگیری کرد و اقدام مناسبی بود.

حجت الاسلام مهدی سلیمانی که از استان اصفهان کاندیدای حضور در انتخابات خبرگان شده است نیز در گفتگو با مهر، جایگاه خبرگان را رفیع عنوان و ابراز کرد: معتقدم کسانی که وارد این میدان می‌شوند می‌توانند نقش بسزایی در تقویت جایگاه رهبری داشته باشند زیرا که رهبری و ولایت فقیه ستون اصلی خیمه نظام است.

شرایط ثبت‌نام در قم برای سایر حوزه‌های انتخاباتی اقدامی مثبت بود

وی در ادامه فراهم شدن شرایط ثبت‌نام در قم را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای ثبت‌نام حداقل دو روز زمان برای رفت و آمد لازم بود که این تمهید باعث صرفه‌جویی در وقت شد.

فرماندار قم، تعداد ثبت‌نام کنندگان در مجلس خبرگان رهبری برای سایر شهرها را ۲۲۵ نفر اعلام کرد.

رضا سیار با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان در آخرین روز گفت: تا ساعات پایانی امروز ۹۷ نفر برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان برای حوزه انتخابیه سایر استان‌ها و سه نفر برای انتخابات خبرگان رهبری در قم ثبت‌نام کردند.

فرماندار قم ادامه داد: مجموعاً تاکنون ۱۵ نفر از حوزه انتخابیه قم برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی نیز ۱۸ نفر برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت‌نام و در کل تاکنون ۵۷ نفر از قم کاندیدای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

یادآورمی شود: امروز دوم دی‌ماه آخرین روز ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری است که ثبت‌نام در قم پرشور و با حضور چشمگیری همراه بود.

ثبت‌نام جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس نیز تا جمعه ادامه خواهد داشت.

کد N1078605

وبگردی