آفتاب

«راخوی» به دنبال ائتلاف است/ سوسیالیستها مشارکت نمی‌کنند

«راخوی» به دنبال ائتلاف است/ سوسیالیستها مشارکت نمی‌کنند

نخست وزیر اسپانیا امروز در دیدار با رهبر حزب سوسیالیست که از مهمترین احزاب مخالف دولت خود به شمار می آید، به تلاش ها برای تشکیل دولت ائتلافی شدت بخشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نخست وزیر اسپانیا امروز در دیدار با رهبر مهمترین حزب مخالف دولت خود به تلاش ها برای تشکیل دولت ائتلافی شدت بخشید.

«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا که در انتخابات یکشنبه هفته جاری توانست با کسب ۱۲۳ کرسی اکثریت پارلمان را به خود اختصاص دهد، امروز با «پدرو سانچس» رهبر حزب سوسیالیست که مهمترین حزب مخالف دولت خود و راه یافته به پارلمان به شمار می آید، دیدار و درباره تشکیل دولت ائتلافی با وی به مذاکره پرداخت.

خبرها تا این لحظه از رد درخواست راخوی برای ائتلاف با حزب سوسیالیست توسط سانچس حکایت دارد.

با توجه به بی سابقه بودن ائتلاف حزب حاکم (حرب مردم) و حزب سوسیالیست در تاریخ این کشور، کارشناسان پیش بینی می کنند این کشور تا مدت ها باید منتظر تشکیل یک ائتلاف قوی مانده و یا دولت حداقلیِ حرب مردم را تشکیل دهد.

این در حالیست که سانچس روز یکشنبه و پس از اعلام نتایج انتخابات عمومی (پارلمانی) گفته بود که تشکیل ائتلاف بر عهده حزب مردم است؛ زیرا بیشترین رأی را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است، در حالیکه حزب مردم به رهبری «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا در انتخابات یکشنبه جاری موفق شد ۱۲۳ کرسی از مجموع ۳۵۰ کرسی پارلمان اسپانیا را به دست آورد؛ در انتخابات گذشته در سال ۲۰۱۱ توانسته بود ۱۸۶ کرسی را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است، حزب سوسیالیست در این انتخابات ۹۰ کرسی را به دست آورد.

بر اساس قانون اسپانیا، در صورتی که ۲ ماه بن بست سیاسی در این کشور ادامه یابد و احزاب نتوانند به توافقی دست یابند، پادشاه این کشور انتخابات زودهنگام در این کشور را اعلام خواهد کرد.

کد N1078497

وبگردی