آفتاب

مسکو برای مبارزه با داعش قرقیزستان را مسلح می‌کند

مسکو برای مبارزه با داعش قرقیزستان را مسلح می‌کند

وزیر دفاع روسیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که با هدف خنثی سازی تهدیدات گروه تکفیری-تروریستی داعش در آسیای میانه، روند مسلح کردن نیروهای امنیتی قرقیزستان را ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر دفاع روسیه امروز از ادامه روند مسلح کردن نیروهای امنیتی قرقیزستان در راستای کمک به آن ها در خنثی کردن تهدیدات گروه تکفیری-تروریستی داعش در آسیای میانه خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز در اظهاراتی از لزوم مقابله با تروریست های داعش در آسیای میانه از طریق تسلیح نیروها در آسیای میانه خبر داد و تروریست ها را برای همه کشورهای منطقه خطرناک اعلام کرد. 

ریانووستی در ادامه این خبر به نقل از شویگو اعلام کرد که اوضاع امنیتی افغانستان هم به دلیل ظهور گروه های وابسته به تروریست های داعش وخیم تر شده است.

لازم به ذکر است، روسیه یک پایگاه هوایی در شهر «کانت» در نزدیکی «بیشکک» پایتخت قرقیزستان در اختیار دارد.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نیز در سخنان خود در جمع نمایندگان امنیتی سازمان همکاری شانگهای در ماه گذشته با اعلام حضور ۵ تا ۷ هزار تروریست داعش در منطقه خاورمیانه و قفقاز از لزوم مشارکت تمام کشورهای منطقه برای مبارزه فوری و جدی با این گروهک تکفیری خبر داده و آمادگی مسکو در این زمینه را اعلام کرده بود.

کد N1078471

وبگردی